ORBIS sprzedaje hotel Mercure w Opolu

Orbis zawarł przedwstępną umowę sprzedaży 103-pokojowego hotelu Mercure Opole za 10,5 mln zł (ok. 100 tys. zł, czyli 25 tys. euro, za pokój). Jednocześnie podpisano umowę franczyzy, na podstawie której po sprzedaży, hotel będzie nadal działał pod marką Mercure i będzie zarządzany przez firmę Hotele De Silva Sp. z o.o.

W Opolu największym konkurentem Mercure jest właśnie DeSilva Premium. Sprzedaż hotelu wpisuje się w strategię Orbis SA, która zakłada koncentrację inwestycji własnych na kluczowych rynkach w Polsce (czyli siedmiu największych aglomeracjach) i w krajach Europy Centralnej. W ten sposób Orbis optymalizuje zwrot z kapitału oraz powiększa sieć hoteli, zarówno poprzez pozostawienie sprzedawanych hoteli w sieci, jak też jej rozwój w drodze podpisywanych umów franczyzy i o zarządzanie. W ten sam sposób sprzedano wcześniej hotele Mercure m.in. w Zakopanem, Lublinie i Mrągowie. Obecny 3-gwiazdkowy hotel Mercure wywodzi się z murów przedwojennego hotelu Krug i ponownie został oddany do użytku w 1964 roku. Po wojnie hotel przeszedł na własność miasta przyjmując nazwę hotelu Opole. W latach 1991-1998 hotel zarządzany był przez prywatnego dzierżawcę, a w 1998 roku prawa własności uzyskała Grupa Orbis, wtedy też został poddany gruntownej renowacji i modernizacji. W 2000 roku zmienił nazwę na Mercure. Dysponuje m.in. siedmioma salami konferencyjnymi na 280 osób i restauracją Winestone. Obecnie na opolskim rynku działa 14 hoteli, z czego aż 11 w kategorii 3-gwiazdkowej.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *