Wyzwania branży hotelarsko-eventowej – kiedy kontrahent płaci po terminie

Nie ma nic bardziej frustrującego, niż konieczność czekania na pieniądze, które się należą za dawno już zrealizowane zlecenia. Bardzo często zdarza się, że kontrahenci płacą dopiero wtedy gdy im się „przypomni. W jaki sposób można zminimalizować ryzko wystąpienia nieterminowych wpłat, i jednocześnie utrzymać jak najlepsze relacje z klientem? 1. Zabezpiecz się na wypadek opóźnionej wpłaty od klienta Tak to możliwe. Dzięki zabezpieczeniu się od nieterminowych wpłat, nie martwisz się już o to kiedy w końcu otrzymasz należne Ci pieniądze. Taką usługę na rynku polskim oferuje obecnie firma inviPay.com. Dzięki takiemu rozwiązaniu masz pewność, ze otrzymasz środki na czas. A nawet możesz je wypłacić, już na drugi dzień po wystawieniu faktury! Stosując tę opcję w swojej firmie usprawniasz przepływ gotówki. W przypadku opóźnień od kontrahenta to inviPay.com prowadzi działania zmierzające do odzyskania należności. 2. Prowadź rejestr należności i eskaluj działania Każda oczekiwana płatność powinna być odpowiednio zarejestrowana i odpowiednio monitorowana. Szef firmy powinien mieć wgląd na oczekiwane daty wpływu środków pieniężnych, jak i na sytuacje opóźnionych płatności według dni opóźnienia. Na podstawie takiego rejestru można stworzyć standardowy proces ściągania zobowiązań. Dla małych opóźnień najlepszą metodą może być przyjazne przypomnienie. Jeżeli jednak opóźnienie zaczyna liczyć się w tygodniach czy w miesiącach, należy stopniowo eskalować presję, i w ostateczności wstąpić na drogę sadowa. 3. Zdecyduj jak ważny jest klient Zanim cokolwiek zrobisz, trzeba ustalić, czy warto psuć relacje z klientem Jeżeli jest to klient, z którym współpracujesz od dłuższego czasu i dopiero pierwszy raz zdarzyła mu się większa zwłoka, nie warto od razu wszczynać alarmu. Ale jeśli to klient, który dokonuje płatności opóźnionych regularnie to warto zrozumieć powód tych opóźnień i ocenić ryzyko związane z kontynuowaniem współpracy z takim klientem. 4. Nie zwlekaj z wystawieniem faktury i wystaw ją prawidłowo Wystaw fakturę zaraz po wykonaniu zlecenia. Wszelkie opóźnienia w wystawieniu faktury gwarantują opóźnienie w otrzymaniu płatności. Wystawiając fakturę musimy na niej umieścić wszystkie określone w przepisach dane, by była ona ważna. Dodatkowo, aby przyspieszyć płatność wyślij fakturę drogą mailową. Nie zapomnij o wstawieniu numeru konta, na jaki chcesz otrzymasz płatność. 5. Wyślij fakturę do właściwej osoby. Upewnij się, że wysyłasz fakturę do właściwej osoby w firmie Twojego klienta. Dodatkowo sprawdź dokładnie czy nie wysyłasz faktury przeznaczonej dla innego kontrahenta. Taka sytuacja nie tylko może być kłopotliwa; ale również może spowodować problemy prawne, jeśli przypadkowo ujawnisz poufne informacje dotyczące umowy z tym klientem. Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami: Klimczaka 1, Warszawa Infolinia: +48 602 273 161 www.invipay.com

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.