Hotel Marketing & Technology Trends 2017 w najnowszym „Hotelarzu”

Przed nami 4 edycja publikacji Profitroom z cyklu “Trendy”. Właśnie zakończono prace edytorskie nad tym bardzo cenionym w polskiej branży hotelarskiej raportem, który zawiera zapowiedzi trendów sprzedażowych, marketingowych i technologicznych na kolejne lata. Tegoroczna publikacja, jak zwykle zostanie premierowo opublikowana przez „Hotelarza”, który jest patronem raportu. Za nami najlepszy rok w historii polskiego hotelarstwa… co dalej? “Rok 2016 był czasem oddziaływania niezwykle silnych czynników geopolitycznych. Wojny, migracje ludności, terroryzm kompletnie zaburzyły rynek turystyczny w Europie. Na tym niepewnym rynku Polska okazała się być ostoją spokoju, co przekonało do spędzenia urlopu w naszym kraju nie tylko turystów zagranicznych, ale przede wszystkim naszych rodaków. Zmiany spowodowały zwiększony popyt, który został przez hotelarzy doskonale wykorzystany. Według danych zgromadzonych przez Profitroom 2016 był dla polskiego hotelarstwa najlepszym rokiem w historii. Rekordowo duże wzrosty można było zauważyć w dystrybucji internetowej. Zarówno w sprzedaży bezpośredniej przez własną stronę, jak i poprzez OTA hotele odnotowały kilkudziesięcioprocentowe wzrosty. Duży wpływ na ten wynik miało coraz powszechniejsze stosowanie dynamicznego zarządzania cenami we wszystkich segmentach. To obecnie powszechna praktyka już nie tylko w obiektach biznesowych, ale także wypoczynkowych. Po kolejnym rekordowym roku każdy przedsiębiorca naturalnie zastanawia się nad tym, czy jest to już szczyt koniunktury i czy przypadkiem nie czekają nas spadki. W Profitroom jesteśmy w tym zakresie optymistami. Silny popyt powinien utrzymać się jeszcze przez dłuższy czas. Natomiast w tak niepewnych czasach warto zabezpieczać swój biznes. Inwestycja we własną markę może być swoistą polisą ubezpieczeniową, zapewniającą nam przychody, gdy popyt globalny nie okaże się wystarczający, by obłożyć wszystkie hotele. Współpracujący z Profitroom hotelarze coraz częściej wspominają o problemach z pozyskaniem i utrzymaniem wykwalifikowanego personelu. Dlatego spodziewamy się rosnącego znaczenia technologii automatyzacji procesów i zwiększania efektywności pracy - zarówno w sprzedaży, jak i świadczeniu usług hotelarskich.” - Marcin Dragan, dyrektor zarządzający w Profitroom. Hotel Marketing & Technology Trends 2017 Premiera raportu przygotowanego przez Profitroom będzie miała miejsce na łamach magazynu Hotelarz. W tym roku wyszczególniono 13 trendów wpływających na polską branżę hotelarską w zakresie szeroko pojętego marketingu i technologii. Za przygotowanie prognoz odpowiedzialni byli eksperci z kilku działów firmy oraz przedstawiciele firmy doradczej Deloitte, którzy dokonali rzetelnej analizy obecnie obowiązujących trendów marketingowych i technologicznych, oceniając ich wpływ na branżę hotelarską. Przygotowanie dokumentu poprzedziła dwumiesięczna analiza danych i kompleksowa analiza rynku.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *