Renaissance Airport w stylistyce polskiego modernizmu

Marriott International zaakceptował pokoje wzorcowe hotelu Renaissance Warsaw Airport, który otwarty ma zostać jesienią przyszłego roku. Charakter hotelu odwołuje się stylistycznie do modernizmu lat 30, lat 60. i dzisiejszych czasów. Budując wątki stylistyczne, zaczerpnięto z dorobku polskiego wzornictwa, sztuki i grafik



W projekcie wnętrz nie ma elementów art–deco hoteli historycznych czy nowoczesnego minimalizmu, przeważającego hotelach sieciowych wyższych kategorii. Inspiracją dla architektów z pracowni JEMS tworzących wnętrza zarówno pokoi, jak i części wspólnych, były tematy reklam, plakatu, polskiej szkoły filmowej. – Pomimo nowoczesnej bryły, ultranowoczesnych rozwiązań technologicznych, zgodnych ze standardami hotelu 5-gwiazdkowego sieci Marriott, Renaissance Warsaw Airport nie jest klasycznym hotelem 5-gwiazdkowym – mówi Gheorghe Marian Cristescu, prezes spółki Chopin Airport Development, która zarządzać będzie hotelem. – Ani styl, ani kolory nie pozwalają w prosty sposób porównać go do innych hoteli tej klasy. To raczej produkt lifestyle'owy niż luksusowy w dotychczasowym rozumieniu. Marka Renaissance w portfolio sieci Marriott International reprezentuje luksus w nowy, niestandardowy sposób. W jej centrum znajduje się koncepcja „wanderlust” (żądzy podróżowania), czyli swoistego zatracenia się w podróży i odkrywaniu. Według założeń Marriotta, to marka dla ludzi ciekawych lokalnych odkryć, mających odwagę wyjść poza konwenanse i dać się zaskoczyć nowym kolorom i smakom, nawet w czasie podróży biznesowej. W warszawskim Renaissance wartości te są interpretowane poprzez kolorystykę, połączenia form i dekoracji w lokalny sposób: mocne akcenty granatu i pomarańczy, szczotkowany beton, nierównoległe linie szafek, różne abażury lampek nocnych, polskie plakaty reklamujące przedstawienia z lat 50. i 60., fotel i lampa polskiego designu czy motyw szachownicy ułożony z kafelków typowy dla wielu polskich łazienek z lat 70. Powstający na Lotnisku Chopina obiekt jest pierwszym hotelem marki Renaissance w Europie Środkowo-Wschodniej. Dysponować będzie 225 pokojami, pięcioma salami konferencyjnymi o łącznej powierzchni 650 mkw., basenem, SPA i centrum fitness

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *