Rok 2016 okiem dostawców

Jak wyglądał rok 2016 na rynku hotelarskim w porównaniu do 2015 według dostawców produktów i usług dla tej branży? Jak wyglądał będzie 2017 według nich? Jak oceniają kondycję rynku hotelowego w tym roku na podstawie swoich realizacji w porównaniu do wcześniejszych lat? Jakie zjawiska zaobserwowali na rynku? Jakie obiekty wyposażyli? Jakie wyposażą w przyszłym? O to „Hotelarz” zapytał czołowych producentów i dostawców w branży.



Dobra koniunktura w gospodarce przekładała się na obłożenie obiektów biznesowo-konferencyjnych, a perturbacje w popularnych wśród Polaków destynacjach (m.in. Turcja, Grecja, Francja, Egipt) zachęcały do zmiany planów wakacyjnych na pobyty w naszym kraju. W mijającym roku zauważalny jest także zwiększony ruch turystów zagranicznych, m.in. Niemców, ale coraz częściej już reprezentantów młodszych pokoleń, podróżujących bez pośrednictwa biur podróży. To wszystko spowodowało zwiększony popyt, który hotelarze wykorzystali doskonale. Według Profitroom 2016 rok był dla polskiego hotelarstwa najlepszym rokiem w historii z rekordowym RevPAR. Rekordowo duże wzrosty można było zauważyć też w sprzedaży online – zarówno w sprzedaży bezpośredniej przez własną stronę, jak i przez OTA, hotele odnotowały kilkudziesięcioprocentowe wzrosty. Duży wpływ na to miało coraz powszechniejsze stosowanie dynamicznego zarządzania cenami we wszystkich segmentach. To obecnie powszechna praktyka już nie tylko w obiektach biznesowych, ale także wypoczynkowych. Zauważyć należy także, że oferta hoteli jest coraz lepiej opakowana. Zarówno pod względem racjonalnych korzyści i atrybutów, jak również pod względem formy. Dostosowanie do urządzeń mobilnych, atrakcyjna forma wizualna wzbogacona o materiał wdeo budujący pozytywne emocje – to w czasach postprawdy jest kluczem do sukcesu naszych hoteli.

Przyrosty w ostatnim roku były w Polsce na tyle duże, że w 2017 można się spodziewać wzrostów raczej już nie tak dynamicznych. Współpracujący z nami hotelarze coraz częściej wspominają o problemach z pozyskaniem i utrzymaniem wykwalifikowanego personelu. Dlatego nasze rozwiązania idą właśnie w kierunku automatyzacji i zwiększania efektywności pracy. Z systemów rezerwacyjnych od Profitroom korzysta ponad 1,2 tys. polskich hoteli. Mijający rok był rekordowy również dla nas pod względem liczby nowych obiektów różnych typów. Oprócz obiektów indywidualnych coraz częściej możemy cieszyć się z kolejnych współpracujących z nami sieci hotelowych. Główną specjalnością Profitroom jest technologia sprzedaży online. W nadchodzącym roku naszym głównym celem jest dostarczenie współpracującym z nami hotelom technologii klasy CRM i marketing automation, rozszerzającej możliwości obecnych systemów rezerwacyjnych. Celem nowych narzędzi jest wspomaganie efektywności działań handlowych personelu z wykorzystaniem wciąż istotnych kanałów, jak telefon czy email.


Ceny optymalizowane 3-4 razy dziennie

Michał Miernik Marketing manager, yieldPlanet

Z punktu widzenia yieldPlanet – dostawcy technologii do zarządzania sprzedażą noclegów w internecie – widzimy, że wszystkie hotele, z którymi współpracujemy, są świadome potęgi internetu. Posiadanie własnej strony z możliwośćią dokonania rezerwacji online i traktowania jej jako kanał sprzedaży staje się głównym składnikiem strategii sprzedażowej. Nowoczesny revenue manager w hotelu optymalizuje ceny nawet 3-4 razy dziennie, aby znaleźć najbardziej dochodową. Monitoruje swoją konkurencję po to, aby być o jeden krok dalej. Parytet cenowy i parytet dostępności przestają być najważniejszymi regułami w dystrybucji online. W tym roku większość z naszych nowych klientów, zarówno w Polsce jak i na rynkach zagranicznych, stanowiły niezależne hotele, głównie 3- i 4-gwiazdkowe, oraz apartamenty, hostele i pensjonaty. Nasz Channel Manager jest elastycznym narzędziem, dzięki czemu każdy obiekt hotelowy, bez względu na jego wielkość może korzystać z produktów yieldPlanet. Nie planujemy radykalnych zmian w strategii firmy, nasze produkty będą dostarczane do wszystkich typów hoteli. Jednak coraz większą uwagę zwracamy na obsługę małych obiektów hotelowych, takich jak pensjonaty czy apartamenty.


Takiego sezonu letniego jeszcze nie było

Mariusz Wojciechowski Prezes zarządu, Grupa eholiday.pl

Oceniamy mijający rok jako bardzo dobry, wręcz przełomowy, jeśli chodzi o zainteresowanie klientów usługami noclegowymi. Wydaje nam się, że takiego sezonu letniego jak w tym roku dawno nie było. Z naszej perspektywy dostrzegamy znaczące przyśpieszenie w sposobie rezerwacji usług noclegowych. W chwili obecnej internet jest głównym źródłem informacji, a także sposobem na dokonanie rezerwacji. Na potwierdzenie tej tezy mogę dodać, że rezerwacje w trybie online w eholiday.pl w 2016 roku urosły o ponad 200 proc. w stosunku do roku 2015. Wydaje nam się, że trend powinien się zachować. Ludzie potrzebują wypoczynku i to się nie zmieni. Posiadają troszkę więcej środków, które mogą przeznaczyć na wypoczynek, a oferta krajowa z roku na rok staje się coraz bardziej atrakcyjna, więc nie spodziewamy się spowolnienia w 2017 roku. Eholiday.pl obecnie współpracuje z ponad 45 tysiącami obiektów z terenu Polski, z czego ok. 3,5 tysiąca sprzedaje swoje pokoje poprzez system rezerwacji. Z roku na rok notujemy wzrost zainteresowania naszymi usługami wynoszący kilka do kilkunastu proc.. Skupiamy się na utrzymaniu poziomu ruchu w serwisie na poziomie 1,4 mln użytkowników miesięcznie (średnia roczna) o [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Marcin Dragan. Dyrektor zarządzający, Profitroom

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *