Początek stycznia to dobry moment na podsumowanie minionych 12 miesięcy i wyciągnięcie najbardziej wartościowych wniosków na przyszłość. Oto kilka ciekawych faktów z działalności Profitroom.
2016 rok w liczbach:
+52% przychody firmy
O tyle w minionym roku wzrosły przychody spółki względem 2015 roku. Udało się to dzięki zwiększeniu efektywności systemu rezerwacji Upper Booking Engine oraz z pozyskaniu nowych klientów i partnerów, zwłaszcza na rynku zagranicznym.
+50% przestrzeń w biurze
Biuro Profitroom zyskało kolejne piętro w secesyjnej kamienicy w samym centrum Poznania. Po przeprowadzeniu remontu generalnego tych powierzchni, doprowadzono biuro do najwyższych standardów wymaganych przez firmę technologiczną.
+5 nowych krajów z lokalnymi przedstawicielami
Dzięki pozyskaniu partnerów w UK, Hiszpanii, Czechach, na Słowacji oraz w Indiach, Profitroom może na tych rynkach pozyskiwać do współpracy nowe hotele i zapewnić im support w ich rodzimym języku.
16191 wystawionych faktur
Tyle faktur wystawiła firma
102 pracowników
W minionym roku mocno Profitroom przeszedł dynamiczną reorganizację, ale szybki rozwój wymagał pomocy dodatkowych osób. Praktycznie wszystkie działy Profitroom urosły o ok. 50%.
0 pożyczek czy kredytów
Kolejny już rok z rzędu firmie udało się rozwijać działalność reinwestując zyski z bieżącej działalności, bez konieczności korzystania z usług instytucji finansowych.
2,5 mln zł zainwestowane w R&D
Taką kwotę Profitroom zainwestował w rozwój produktów i usług. Część przeznaczono na odnowienie (refactoring) architektury chmury oraz kolejną wersję Upper Booking Engine. Największe nakłady poczyniono na zupełnie nowe narzędzia CRM i Marketing Automation.
+65% obroty Upper Booking Engine
Nowi klienci i wyższa konwersja wszystkich hoteli zaowocowała znaczącym wzrostem ilości i wartości rezerwacji obsługiwanych przez nasz system rezerwacji.
2.0 - nowa wersja Channel Managera
W 2016 powstała nowa, udoskonalona wersja systemu do zarządzania cenami i dostępnością pokoi na własnej stronie i we wszystkich portalach rezerwacyjnych. Teraz channel manager jest spójną częścią wszystkich naszych systemów o niewspółmiernie większych możliwościach, ale wciąż jest intuicyjny i łatwy w użyciu.
+12% konwersja w Upper Booking Engine 6.0
Wszystkim klientom nieodpłatnie zaktualizowano system rezerwacji do najnowszej wersji. Bez jakichkolwiek zmian po stronie hotelu i konfiguracji oferty udało się osiągnąć imponujący wzrost ilości rezerwacji, jaką można pozyskać przy tych samych warunkach rynkowych i nakładach marketingowych!
+747 nowych kontraktów
721 uczestników Hotel Marketing Conference
po raz kolejny okazało się wielkim sukcesem, zgromadziło łącznie aż 721 hotelarzy w Poznaniu i Warszawie.
+79% zarządzany budżet PPC
W 2016 roku firma uzyskała tytuł Google Premium Partner i znacząco zwiększyła współpracę z gigantem z Mountain View. W imieniu klientów operowano znacząco większymi budżetami Google AdWords i Hotel Ads, a także w innych narzędziach działających w formule PPC.
+119 nowych responsywnych stron internetowych
W minionym roku zespół Profitroom stworzył aż 119 stron www, spośród których cztery zgłoszono do międzynarodowych konkursów w który triumfowały.
96% bardzo zadowolonych klientów
Po każdym zgłoszeniu do działu pomocy proszono hotelarzy o opinię. Prawie wszyscy klienci byli bardzo zadowoleni z uzyskanej pomocy.
99,3% retencji klientów
Niemal wszystkie hotele, z którymi rozpoczęto współpracę w poprzednich latach, wciąż współpracują z Profitroom.
Profitroom to polska firma technologiczna działająca w branży hotelarskiej, która dynamicznie rozwija się także na rynkach zagranicznych, głównie w Zachodniej Europie oraz Azji. Obecnie obsługuje już ponad 1500 hoteli.Firma planuje w najbliższym roku swój debiut na giełdzie.

Dodaj komentarz