Zarządzanie hotelem miejskim i kosztami w Akademii Hotelarza

Wmarcu odbyły się dwa kolejne szkolenia Akademii Hotelarza poświęcone: skutecznemu zarządzaniu hotelem miejskim, prowadzone przez Miłosza Stanisławskiego, dyrektora generalnego hotelu Sound Garden Warszawa, oraz zarządzaniu kosztami w hotelarstwie, prowadzone przez Radosława Altheima, dyrektora zarządzającego siecią Q Hotels. i Macieja Knyrka, dyrektora generalnego hotelu AC by Marriott Wrocław, przygotowywanego do otwarcia.



Podczas szkolenia dotyczącego skutecznego zarządzania hotelem miejskim, które odbyło się 2 marca w hotelu Courtyard by Marriott w Warszawie, Miłosz Stanisławski przedstawił uczestnikom sposoby, dzięki którym można osiągnąć przewagę na konkurencyjnym rynku, oraz zasady budowania niezależnego hotelu biznesowego, rywalizując z hotelami sieciowymi. Druga część szkolenia poświęcona była budowaniu i utrzymaniu profesjonalnego zespołu, co jest szczególnie trudnym wyzwaniem w obecnych czasach, gdy na rynku otwiera się masa nowych hoteli, a konkurencją są również rynki zagraniczne. Dyrektor Sound Garden tłumaczył, jak rozwiązać naturalny obecnie problem presji zarobkowej ze strony pracowników, aby zatrzymać najlepszych, a jednocześnie nie zbankrutować. Przybliżył również kwestie związane z outsourcingiem personelu w hotelu miejskim – komu i kiedy to się opłaca. Kolejne szkolenie, które odbyło się 14 marca również w warszawskim Courtyard by Marriott, poświęcone było różnym aspektom zarządzania kosztami w hotelach. Radosław Altheim przestawił skuteczne sposoby negocjacji z dostawcami. Tłumaczył, jak ważne jest rozpoczęcie negocjacji na tyle wcześnie, aby mieć wystarczająco dużo czasu na przeprowadzenie całego procesu, określenie swojego potencjału zakupowego, co pomaga w długoterminowych relacjach z dostawcami oraz omówienie terminów płatności i kwoty kredytowania. Wyjaśniał też, kiedy warto stosować umowy retro i umowy okresowe z użyczeniem sprzętu na przykładach dostawców z różnych branż oraz przedstawił podstawowe techniki negocjacyjne z przykładami ich zastosowania. Omówił też metody przeciwdziałania korupcji w działach zakupowych. Z kolei Maciej Knyrek wyjaśnił uczestnikom, jak optymalizować koszty stałe, czyli gdzie szukać oszczędności. Wytłumaczył na przykładach, jak optymalizować koszty zatrudnienia oraz zamówień do hotelu i restauracji. Następne szkolenie odbędzie się 6 kwietnia podczas targów WorldHotel w Warszawie i poświęcone będzie sposobom maksymalizacji zysku z działalności hotelowej. Więcej na stronie www.akademiahotelarza.pl.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *