Orbis raportuje wyniki za 2016 rok

Przychody ze sprzedaży Grupy Orbis w Polsce w 2016 roku wyniosły 861 mln zł i były o ponad 8 proc. wyższe niż w 2015 roku. Obłożenie 53 polskich hoteli należących do Orbisu osiągnęło poziom 70,8 proc., a 17 hoteli franczyzowych 49,2 proc. Średnia cena w hotelach własnych wyniosła 223,7 zł, a we franczyzowych 187,7 zł. Gwiazdą w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej był rynek wrocławski, gdzie RevPAR urósł o prawie 23 proc.

Grupa Orbis jest największym operatorem hotelowym w Europie Środkowo- -Wschodniej, działającym w dziewięciu krajach. Na koniec grudnia sieć składała się ze 116 hoteli, dysponujących 19,7 tys. pokoi, z czego w Polsce działało 70 obiektów z 12 051 pokojami – wynika z giełdowego raportu rocznego Orbisu. W całym regionie Orbis zanotował 1833 mln zł przychodów (wzrost o 9,5 proc. do 2015 roku), 257 mln zł zysku przed opodatkowaniem (wzrost o 21,2 proc.) i o 11,2 proc. wyższy RevPAR. Największy udział w przychodach netto ze sprzedaży miały hotele w Polsce (62,3 proc.).

Co nakręciło wyniki?

Spośród miast, w których zlokalizowane są hotele należące do Grupy Orbis, najwyższy wzrost obłożenia w porównaniu do 2015 roku zanotowano we Wrocławiu (o 5,7 pkt proc.), co wynikało m.in. z tego, że był on Europejską Stolicą Kultury 2016. Znaczący wzrost frekwencji odnotowano także na rynku poznańskim (o 3,6 p.p.). Natomiast najwyższe obłożenie osiągnęły: Kraków, Warszawa, Budapeszt i Praga (powyżej 75 proc.). W 2016 roku wzrosły również średnie ceny w regionie, najbardziej we Wrocławiu (o 13,1 proc.) i Krakowie (o 11,7 proc.). Dzięki temu Wrocław zanotował największy przyrost wskaźnika RevPAR w całej Europie Środkowo-Wschodniej na poziomie 22,8 proc. Jak podaje Orbis, w Polsce „największy przyrost liczby pokoi sprzedanych miał miejsce w segmencie gości indywidualnych, z przewagą gości przebywających w celach biznesowych, co było możliwe dzięki elastycznej strategii cenowej dostosowanej do sytuacji na poszczególnych rynkach oraz wprowadzeniu atrakcyjnych pakietów biznesowych. Najwyższy wzrost sprzedaży w tym segmencie odnotowały hotele z aglomeracji warszawskiej, następnie Wrocławia, Trójmiasta, Poznania i Krakowa. Pozytywny wpływ na wyniki segmentu gości indywidualnych miały również Światowe Dni Młodzieży w Krakowie, imprezy związane z Europejską Stolicą Kultury we Wrocławiu oraz wydarzenia sportowe, kulturalne, koncerty i festiwale organizowane w dużych miastach”. Istotny wzrost odnotowano także w segmencie MICE, na co wpływ miały m.in. duże wydarzenia sportowe, w tym mistrzos [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Piotr Stawiński

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *