Efektywny konsulting SPA Czego oczekiwać?

Autor: Anita Bajdalska
Efektywny konsulting, czyli jaki? Synonimem słowa „efektywny” jest „skuteczny, dający dobry wynik”. Czego zatem inwestor może oczekiwać, decydując się na zatrudnienie konsultanta SPA, który ma mu pomóc w stworzeniu wymarzonego SPA? Jakie działania będą niezbędne, aby efekt był satysfakcjonujący? Konsultant to ekspert w swojej dziedzinie, posiadający wiedzę i doświadczenie, którymi dzieli się z innymi. Wiedza nie powinna być wyłącznie teoretyczna, choć i ta jest niezbędna. Zasadnicza jest praktyka zawodowa. Doświadczenie w hotelowym SPA jest niezbędne, aby można było doradzić, jak projektować obiekt nie tylko dla gościa, ale także, o czym niestety czasami się zapomina, dla terapeuty i recepcjonisty SPA, którzy będą codziennie realizowali tam swoje zadania. Projekt, wyposażenie, kosmetyki, oferta Konsulting najczęściej rozpoczyna się na etapie przygotowania hotelowego SPA, czyli jeszcze na deskach projektowych. To bardzo ważny moment, ponieważ powoduje daleko idące skutki na przyszłość. Projekt to nie tylko rozrysowanie pomieszczeń w SPA, ale także opis funkcjonalny każdego pokoju wraz z określeniem szczegółowych wymagań, jakie muszą spełniać. Jednak, aby określić funkcje pomieszczeń, już na tym etapie trzeba mieć wizję całości. Każda osoba, która decyduje się na zbudowanie hotelowego SPA, ma jakiś pomysł na to, jak to miejsce miałoby wyglądać i jakie usługi oferować. Dlatego zanim konsultant przystąpi do pracy nad aranżacją SPA, powinien poznać oczekiwania inwestora, aby odpowiedzieć na te potrzeby lub, jeśli oceni, że wizja inwestora jest mało realna, próbować negocjować zmianę koncepcji. To jest bezspornie jeden z najtrudniejszych elementów konsultingu SPA, ale nie jest to zadanie niemożliwe. Projekt pomieszczeń zabiegowych oraz recepcji SPA to nie jedyne zadania, jakie trzeba wykonać. Często pomijane są pomieszczenia techniczne, na które składają się między innymi szatnie dla personelu czy magazyny, a bez tego nie można uzyskać pozwoleń na użytkowanie SPA. Sporym wyzwaniem jest również projektowanie pomieszczeń basenów, saun czy szatni dla gości i przebieralni. W tym przypadku konsultanci SPA bardzo często współpracują z dostawcami saun czy basenów do hoteli. Kolejnym etapem efektywnego konsultingu jest wyposażenie pomiesz czeń oraz dobór partnerów kosmetycznych do współpracy. Ocenie podlega nie tylko jakość oferowanych produktów, ale również warunki współpracy – które należy spisać w formie umowy – takie jak: czas reakcji na zamówienie, gwarancja na zakupione wyposażenie oraz warunki pogwarancyjne. I na tej podstawie można wyłonić najlepszego partnera. Dzisiaj naprawdę można mieć doskonałego dostawcę wyposażenia oraz kosmetyków, trzeba tylko przygotować dobre zapytania ofertowe i negocjować w imieniu inwestora satysfakcjonujące warunki współpracy. Po tym etapie przychodzi czas na przygotowanie menu SPA. Prace nad ofertą SPA rozpoczynają się od przygotowania opisów zabiegów i masaży. Strona internetowa powinna być gotowa znacznie wcześniej niż hotelowe SPA, bo „otwiera” ona drzwi do obiektu. W tym celu trzeba przygotować opisy zabiegów, które będą na tyle interesujące, [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *