Dekoracja okna hotelowego

Przepisy dotyczące kategoryzacji hoteli mówią, że pokoje hotelowe muszą być wyposażone w firany, żaluzje lub rolety przepuszczające światło oraz zasłony, rolety lub żaluzje okienne zaciemniające (dopuszcza się elementy dwufunkcyjne). Reszta pozostaje w rękach inwestorów, projektantów wnętrz i dostawców tekstyliów oraz urządzeń do ich zawieszania.



Dekoracja okna w pokoju hotelowym ma spełniać funkcję praktyczną i estetyczną. W zależności od standardu pokoju hotelowego musi mieć odpowiednie parametry, ale czy to do pokoju w pensjonacie czy w hotelu o wysokim standardzie firany, zasłony lub inne elementy zasłaniające okno trzeba wybierać, kierując się tymi samymi zasadami. Należy zwrócić uwagę na aspekty techniczne, ale także prawne (tam, gdzie jest to wymagane, np. ze względu na kategoryzację obiektu, stosować trzeba tkaniny trudnopalne i zaciemniające).

Który z produktów jest najlepszy do hotelu?

Na rynku dostępnych jest wiele zasłon, firan, rolet, paneli, żaluzji itp., a na wybór produktu wpływ ma wiele czynników m. in.: – funkcja, jaką ma spełniać produkt – dekoracyjna czy praktyczna Przy tak dużej ofercie można swobodnie połączyć obydwie funkcje. Dekoracyjne produkty typu roleta rzymska, zasłona na fleksach (haczykach) czy na kołach są dobrą opcją, gdy pomieszczenie nie zawiera zbyt wielu ozdobników. Nie należy „przeładować” wnętrza, gdyż nadmierna ilość elementów może do niego wprowadzić chaos, zmieniający przebywanie w nim w udrękę. Funkcja praktyczna, czyli to, w jakim stopniu będzie oświetlone wnętrze, zależy od lokalizacji pomieszczenia (czy jest to bardzo jasne wnętrze, czy wprost przeciwnie). Do bardzo słonecznych wnętrz poleca się tkaniny mniej przejrzyste, produkty osłaniające większą przestrzeń okna, np. rolety rzymskie. Z kolei dla pomieszczeń z małą liczbą okien lub od strony północnej lepszą opcją będą produkty wykonane z przejrzystych tkanin o jasnym kolorze. – ilość przestrzeni w obrębie okna, którą można poświęcić na dekorację Gdy miejsca jest więcej, można pozwolić sobie na obszerne zasłony z lambrekinami czy na bardzo popularne w ostatnim czasie panele japońskie, które osłaniają okno oraz ścianę. Do mniejszej przestrzeni wybiera się rolety lub krótkie zasłony i firany, np. do para [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Anna Patoleta. Artykuł powstał na podstawie materiałów z firm Dekoria, Tekstylia Hotelowe, Vadain International, Forest Group Polska.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *