RevPAR,GOPPAR, % brutto – Łamigłówki i zadania

Marta Kuniszyk
Autorka, doktor nauk ekonomicznych, jest dyrektorem
Działu Rozwoju w biurze zarządu Orbis SA,
przewodniczącą Rady Nadzorczej Wioski Turystycznej
Wilkasy i członkiem Rady Nadzorczej spółki Hekon
– Hotele Ekonomiczne SA. Wykłada rachunkowość
zarządczą w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie

W poprzednich odcinkach cyklu dotyczącego rachunkowości zarządczej w hotelarstwie była mowa o różnych metodach i wskaźnikach służących do analizowania wyników operacyjnych hotelu. Narzędzia rachunkowości zarządczej i oparta na nich analiza wspierają proces bieżącego zarządzania hotelem oraz stanowią podstawę podejmowanych decyzji. Po dotychczasowej porcji materiału proponuję rozwiązanie testu z zadaniami – pozwoli on w praktyce sprawdzić wiedzę na temat opisywanych przez mnie narzędzi i metod. W razie wątpliwości – odpowiedzi na wszystkie pytania znajdują się w poprzednich numerach „Hotelarza”. Zapraszam do zabawy. Potraktujmy to jako zaliczenie „pierwszego semestru” rachunkowości zarządczej, przed wakacjami. Powodzenia!

Proszę wybrać właściwą odpowiedź na poniższe pytania lub wskazać, czy określone stwierdzenia są prawdziwe czy też może fałszywe. Za każdą odpowiedź prawidłową: nagroda – 1 pkt. Rozwiązanie testu znajduje się na str. 44. Wynik powyżej 7 pkt pozwala na zaliczenie „pierwszego semestru”.

1. Poziom wyniku operacyjnego brutto zależy od:
a) wysokości przychodów oraz wskaźników % brutto dla poszczególnych działalności operacyjnych, kosztów amortyzacji
b) wysokości przychodów i kosztó [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Marta Kuniszyk

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *