Hotelowa promocja mix Promocja sprzedaży usług hotelarskich – cz. II

Autor: Arnold Pabian
Arnold Pabian
Autor jest profesorem, kierownikiem Katedry Podstaw Marketingu Politechniki Częstochowskiej.
Wykłada również w Wyższej Szkole Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie

W czerwcowym numerze „Hotelarza” przekonywałem pracowników działów sprzedaży i marketingu do stosowania w hotelach zasad promocji mix. W tym numerze przedstawię narzędzia oddziaływania na rynek, jakie stawia do dyspozycji przedsiębiorcy hotelowego współczesna promocja sprzedaży.

- Promocyjne obniżki cen. Obejmują obowiązujące w krótkich okresach czasu niższe ceny usług hotelowych. Obniżki dotyczą zwykle cen pokoi
– np. w marcu i kwietniu oferujemy noclegi w naszym hotelu po obniżonych, promocyjnych cenach (powinniśmy podać wykaz cen przed i po obniżce). Tę formą promocji można objąć również inne płatne usługi, np. odnowy biologicznej, czy korzystania z kortów tenisowych.
- Wyższa jakość usług za dotychczasową cenę. Nabywca otrzymuje ofertę o wyższym standardzie, za którą poza okresem promocji musiałby zapłacić więcej, np. hotel trzygwiazdkowy w cenie dwu-
gwiazdkowego (promocja systemu/łańcucha hoteli), czy pokój o podwyższonym standardzie w cenie normalnego.
- Powiększona oferta zasadnicza. Hotelarz powiększa ofertę noclegową i nie żąda za to dodatkowych opłat, np. pokój 4-osobowy w cenie 2-osobowego.
- Dodatkowe usługi gratis. Informujemy gościa, że płacąc za nocleg ma prawo bezpłatnie korzystać z dodatkowych usług, np.: „Wykupując cztery noclegi w naszym hotelu masz prawo do bezpłatnego skorzystania z gabinetu odnowy biologicznej”. Tego typu dodatkowe propozycje wcale nie muszą być wyrafinowane. Mogą to być darmowe śniadania (jeżeli hotel nie wlicza ich w cenę pokoju), bezpłatny garaż, limity bezpłatnych rozmów telefonicznych itp.
- Bonifikaty i upusty dla stałych klientów. To bardzo ważne narzęd [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *