We Wrocławiu otwarto pierwszy w Polsce AC Hotel by Marriott

21 sierpnia w XIX-wiecznej kamienicy w centrum Wrocławia obok Narodowego Forum Muzyki został otwarty pierwszy w Polsce hotel pod lifestyle’ową marką AC by Marriott. Oferuje 91 pokoi, hiszpańską restaurację Fuego, basen i cztery sale konferencyjne łącznie na 80 osób. Jest to też pierwszy hotel sieci Marriott International we Wrocławiu.



AC Hotels to marka stworzona w 1998 r. przez hiszpańskiego hotelarza Antonio Catalano, który w latach 70. założył sieć NH Hotels. W 2011 r. sieć AC Hotels z 90 obiektami w Hiszpanii, Portugalii i Włoszech została kupiona przez Marriott International, który pozycjonuje ją w segmencie 4-gwiazdkowym między Autograph Collection a Moxy. Obecnie pod tą marką działa ok. 110 hoteli w Europie, Ameryce Płn. i Płd. Wrocławski hotel znajduje się kamienicy z 1875 r., w której przed wojną działał Reichsbank, a po wojnie NBP i Bank Zachodni WBK. Od 2005 r. stała pusta. W 2013 r. kupiła ją wrocławska spółka K2 Konwent Kocwa, która początkowo planowała przeznaczenie jej na funkcje biurowo- apartamentowe. Ostatecznie w 2015 r. podpisała umowę z Marriottem. W hotelu znajduje się 48 pokoi typu standard o powierzchni od 20 do 30 m kw., 25 pokoi komfort – od 30 do 40 m kw. oraz 12 pokoi „cityview” z tarasem na dobudowanej kondygnacji i sześć apartamentów. Wszystkie pokoje wyposażone są m.in. w ekspresy do kawy, zestawy do prasowania i 55-calowe telewizory. Na parterze w dawnej bankowej sali operacyjnej znajduje się AC Lounge, który łączy we wspólnej przestrzeni strefę gastronomiczną, relaksu i pracy, m.in. restaurację Fuego oferującą duży wybór tapasów, bar, bibliotekę, kominek i salę śniadaniową. Na poziomie –1 w dawnym sejfie bankowym za pancernymi drzwiami stworzono winiarnię. AC Hotel dysponuje też strefą fitness i gabinetem masażu oraz basenem o wymiarach 15 x 6 m. Cztery sale konferencyjne mogą pomieścić od 10 do 40 osób, a przeszklone patio 150 osób. Dyrektorem generalnym jest Maciej Knyrek (w sierpniu został też dyrektorem regionalnym IGHP – więcej na str. 20), wcześniej m.in. przez kilkanaście lat dyrektor wrocławskiego Holiday Inn, a po zmianie marki – Scandic. Dyrektorem sprzedaży została Marta Stawińska- Janiec, która wcześniej była managerem w dziale sprzedaży wrocławskiego Scandica.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *