Anatomia Google Analytics Konwersja w branży hotelarskiej

Autor: Wojciech Sroka, właściciel agencji Get In Web, specjalizującej się w obsłudze programów Google Adwords i Google Analytics dla branży hotelarskiej, autor bloga HotelAnalytics.pl
Narzędzie analityczne bez skonfigurowanych celów jest nic niewarte. W poprzednim numerze przybliżyliśmy podstawowe metryki pozwalające mierzyć zaangażowanie użytkowników na stronie hotelu. Prawdziwa siła narzędzia analitycznego tkwi jednak w analizie konwersji. Czym tak naprawdę jest to zjawisko i jakie znaczenie ma dla hotelarzy? Konwersja jest dowolnym działaniem użytkownika na stronie internetowej hotelu, istotnym z punktu widzenia biznesu hotelowego. Dosłownie – jest przekształceniem ruchu w sprzedaż lub działania mogące ją zapoczątkować. Przykładem takich działań może być nawiązanie połączenia telefonicznego z recepcją hotelu, pozostawienie danych kontaktowych przez formularz dostępny na stronie z ofertą czy bezpośrednia sprzedaż oferty przez booking engine. Każdy hotelarz, który chce zarabiać dzięki stronie internetowej, powinien wyznaczyć cele, jakie chce osiągnąć. Jak to zatem zrobić? E-comm erce, czyli sprzedaż bezpośrednia na stronie hotelu Pierwszy krok to integracja Google Analytics z silnikiem rezerwacji stosowanym na stronie. Konwersje e-commerce pozwalają na mierzenie sprzedaży dokonywanej bezpośrednio na stronie internetowej hotelu. Integracja jest prosta i większość specjalistów od marketingu w hotelu może wykonać ją samodzielnie. Wystarczy w tym celu włączyć odpowiednią opcję (Ustawienia > Widok danych > Ustawienia e-commerce) oraz wstawić identyfikator Google Analytics (można go znaleźć w menu Ustawienia > Ustawienia usługi > Identyfikator śledzenia) do silnika rezerwacji lub wysłać taką prośbę do administratora zarządzającego silnikiem. Warto wykonać rezerwację testową lub po kilku dniach sprawdzić, czy informacje o konwersjach spływają do konta. Jeśli tak, otwiera to ogrom możliwości analizy wiadomości o użytkownikach, którzy dokonują zakupów na stronie hotelu. Od momentu integracji zaczną funkcjonować raporty standardowe „E-commerce” dostępne w menu „Konwersje”. To właśnie tutaj będzie można zobaczyć informacje o transakcjach, sprzedawanych ofertach, raporty o liczbie dni lub sesji prowadzących do transakcji itp. Ponadto można też analizować ścieżki wielokanałowe, o których więcej na łamach „Hotelarza” już niebawem. Po integracji dane e-commerce będą dostępne niemal przy wszystkich raportach w narzędziu analitycznym. Jednym z najważniejszych procesów w analityce internetowej jest optymalizacja źródeł ruchu, które będzie można dokładniej analizować, co pozwoli poznawać te, które generują sprzedaż na stronie hotelu. Jeśli inwestuje się w Google Adwords, to dzięki integracji z platformą Google Analytics bez trudu będzie można sprawdzić, które kampanie reklamowe, słowa kluczowe lub wyszukiwane hasła przynoszą zyski. W raportach pozyskiw [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *