Kodeks etyczny pracownika SPA – co powinien zawierać

Autor: Anita Bajdalska, jest certyfied SPA supervisorem ISPA
Kodeks etyczny pracownika hotelowego SPA to zbiór zasad i wzajemnych zobowiązań. Prawie każda firma, także hotelarska, stara się przygotować zbiór zasad, które będą obowiązywały w miejscu pracy. Zasady te mają ogromne znaczenie dla kształtowania kultury organizacyjnej oraz budowania pozytywnych relacji z gościem. Czy w obiektach SPA istnieją dokumenty określające takie zasady? Co powinny zawierać i jak ma to wyglądać w praktyce? Osoby, które decydują się pracować w branży hotelarskiej i w branży SPA & wellness, z reguły prezentują wysoki poziom kultury osobistej. Jednak mogą zdarzać się wyjątki. Dlatego rekomendowanym rozwiązaniem jest opracowanie księgi jakości i procedur dla hotelowego SPA, w której znaleźć się powinny wszystkie zasady etyki zawodowej. Obiekty hotelarskie i SPA, które takiego dokumentu nie mają, bezwzględnie powinny stworzyć taki kodeks etyczny dla swoich pracowników. W dokumencie powinny znaleźć się nie tylko opisy relacji na linii pracownik – gość, ale także zasady, jakimi powinny kierować się pracownicy w relacjach między sobą oraz z przełożonymi, a także z konkurencją. Nie chodzi o stworzenie „instrukcji obsługi”, ale o zbiór wytycznych obowiązujących osoby pracujące w SPA. Relacje z gośćmi – nie prosi się o przysługę, nie krytykuje obiektu i współpracowników, nie rozmawia o polityce Pierwsza część powinna skupiać się na opisaniu podstawowych zasad w kontaktach z gośćmi hotelu. Terapeuta ma najdłuższy bezpośredni kontakt z gościem hotelu spośród wszystkich jego pracowników. Pozostaje z nim sam na sam przez godzinę, a nawet dłużej i czasami nie wie, o czym ma rozmawiać. W jaki sposób? Pozostawienie tej sfery bez omówienia z zespołem jest bardzo niebezpieczne dla profesjonalnego wizerunku całego hotelu, nie tylko SPA. Istotny jest zakaz spoufalania się z gośćmi oraz wykorzystywania swojej pracy do celów prywatnych. Czasami, kiedy gość przychodzi do hotelowego SPA, okazuje się, że jego stanowisko lub pozycja zawodowa mogą być „przydatne” dla terapeuty i zdarza się, że podczas zabiegów pojawi się pokusa poproszenia gościa o radę lub przysługę. Takie działania są nieetyczne i nie powinno do nich dochodzić. Zdarza się również, że goście zaczynają pytać pracowników o warunki pracy i płacy w hotelu oraz relacje, jakie w nim panują. Absolutnie nie wolno udzielać takich informacji. Tego rodzaju krępujące pytania należy starać się obracać w żart i bez względu na wszystko nie wyrażać negatywnych opinii. Goście są różni i czasami celowo prowokują pracowników do ta [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *