Na Ostrowie Tumskim wmurowano kamień węgielny pod budowę 5-gwiazdkowego hotelu, którego inwestorem jest Tacit Investment. Podczas uroczystości ujawniono jego nazwę – The Bridge. Zaprezentowano także najnowsze wizualizacje budynku oraz projekt wnętrz. Hotel zaoferuje 184 pokoje, restaurację, sale konferencyjne, salę balową otwartą na ogród, garaż podziemny i widok z tarasu na dachu. Gotowy ma być w drugim kwartale 2019 roku. The Bridge będzie działał pod marką MGallery by Sofitel.
Hotel wpisuje się architektonicznie w historyczną, najstarszą część Wrocławia. Zadaniem inwestora i projektantów było stworzenie miejsca, które nie tylko dopełni istniejącą przestrzeń, ale także pozwoli jeszcze bardziej docenić wyjątkowy klimat Ostrowa Tumskiego. Będzie to możliwe dzięki zastosowaniu w budynku naturalnych materiałów, takich jak tradycyjnie wypalana cegła, beton, szkło i metal. – Nasze projekty zawsze cechuje najwyższa jakość. Na Ostrowie Tumskim stworzymy z naszymi partnerami wyjątkowe miejsce spotkań, wpisujące się w strategię i przyszłość Wrocławia. To będzie produkt dobry dla miasta i jego mieszkańców, najlepszy na rynku. Dla nas to most do przyszłości, łączący ludzi oraz idee. Stąd właśnie nazwa hotelu, The Bridge – powiedziała Karolina Kaim prezes Tacit Investment.
Projekt inwestycji powstał po konsultacjach z urzędem miasta. – Linia zabudowy nowego obiektu powraca do historycznego kształtu. Propozycja inwestora wypełnia oczekiwania osób, którym zależy na poszanowaniu z jednej strony kontekstu miejsca, z drugiej zaś pozyskania pożądanej, wyjątkowej funkcji w miejskiej przestrzeni – powiedział wiceprezydent Wrocławia Adam Grehl.
Jak mówi Michał Goncerzewicz, projektant budynku z Forum Architekci, kluczowym uwarunkowaniem dla projektu jest kontekst przestrzenny Placu Katedralnego, którego kompozycję domknie bryła hotelu. – Poszukiwaliśmy rozwiązania bardzo mocno osadzonego „tu i teraz”, nie ukrywającego się za sztafażem historycznych form, jednoznacznie wskazującego na funkcję budynku i czas, w którym został zrealizowany. Ponieważ zadaniem obiektu jest dopisanie kolejnego rozdziału w historii Ostrowa Tumskiego, nie zaś zdominowanie okolicy, dlatego zasada budowania bryły, jak i zastosowany materiał wynikają wprost z ducha miejsca – powiedział Michał Goncerzewicz.
Hotel The Bridge będzie działał pod marką MGallery by Sofitel, którą AccorHotels wprowadza do Polski. To kolekcja luksusowych hoteli butikowych urządzonych w niepowtarzalnym klimacie, oferujących usługi dla najbardziej wymagających gości. Koncepcję pięciogwiazdkowego hotelu stworzyło wrocławskie biuro projektowe Forum Architekci. Za projekt wnętrz odpowiada pracownia Medusagroup. Generalnym wykonawcą jest firma Strabag.
Komentarze