Przewodnik po hotelowych trendach

Hotele są portretem czasu. Jest to bezpośrednią konsekwencją faktu, że to biznes wymagający bardzo wysokich nakładów, o długim czasie zwrotu, a działający w środowisku wyjątkowo konkurencyjnym. Dlatego wyczucie trendów społecznych i umiejętność reagowania na nie niejednokrotnie decyduje o sukcesie lub porażce. Z tego samego powodu hotele należą też to miejsc, które trendy społeczne kreują lub po prostu rozpowszechniają.

Zmiany pokoleniowe są czymś naturalnym. Ale nigdy wcześniej nie następowały one tak dynamicznie. Do tego współczesne przekształcenia nie następują za sprawą dramatycznych wydarzeń dziejowych, ale głównie w wyniku zmian technologicznych i kulturowych. W ciągu ostatnich 30 lat dynamizm cywilizacyjny doprowadził do tego, że współcześnie obserwujemy zmiany pokoleniowe czasami nawet częściej niż co 10 lat. A to jest okres krószy niż czas życia takiego produktu, jakim jest hotel. Dlatego inwestorzy i właściciele już działających obiektów powinni bacznie obserwować zmiany społeczne i ich wpływ na hotelarstwo.

DUŻE DZIECI, CZYLI JAK NOWE POKOLENIE ZMIENIA OBRAZ HOTELARSTWA

Dorosłe już pokolenie Y i dorastające pokolenie zaczynają mieć coraz wyraźniejszy wpływ na kierunki rozwoju hotelarstwa. Czym się te pokolenia charakteryzują i jak hotele mogą reagować na nowe potrzeby swoich klientów? Oto kilka wskazówek, które stateczni inwestorzy mogą wziąć pod uwagę w procesie kreacji nowych lub modernizacji już istniejących obiektów.

Chęć odróżniania się, doznania, korzystanie z chwili, pasje i zainteresowania

Urodzeni w latach 80. i 90., których świadomość kształtowały Google i Facebook, to osoby dostrzegające wartości pracy społecznej, szukające różnorodności, lubiące czuć się aktywnymi, realizujące wyzwania, natomiast nietolerujące zaznaczania hierarchii i wszelkich jej oznak. I ta ich cecha jest istotna zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Dziarsko za nimi kroczące pokolenie Z to ludzie, którzy z mediami społecznościowymi stykają się od żłobka. Żyją z ciągłym dostępem do internetu, a właściwie – w internecie. Dla nich w praktyce nie ma granic – tych symbolicznych i realnych, a ich głównym kanałem komunikacyjnym są media społecznościowe. Stawiają na rozwój osobisty i czują nieustający głód wrażeń. I o ile coraz częściej to nie data urodzenia stanowi o tym, do jakiego pokolenia ktoś przynależy, to wymienione cechy są spójne dla tych dwóch grup, które będąc gośćmi hotelowymi, oczekują innego standardu i innej obsługi niż wcześniejsze pokolenie X, nie mówiąc o starszym baby boomers. „Nowi goście – duże dzieci” oczekują od hoteli, że te zaskoczą ich czymś wyjątkowym: nietuzinkowym pomysłem dodatkowego gadżetu, nowym, nigdzie niespotykanym przepisem orientalnej lub tradycyjnej potrawy, usługą, łączącą sprawdzoną skuteczność z technologiczną nowinką, a to wszystko aby „poczuć”. Doznanie, zmysły, sensualność bowiem to jest to, na co te pokolenia zwracają szczegó [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Urszula Kołtko, partner w Mumotive Consulting Group, socjolog, ekspert procesów zarządzania

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *