Kawa śniadaniowa w hotelach

Autor: Marek Robacha. Autor jest dyrektorem ds. sprzedaży w firmie Primulator
Hotele w Polsce różnią się od krajów zachodnich, a w szczególności od krajów skandynawskich, tym, że u nas ok. 75 proc. ekspresów i urządzeń do serwowania kawy otrzymują za sprawą kontraktów z dostawcami kawy. Teoretycznie nic w tym złego, po prostu taka tradycyjna forma biznesu, która nie zmienia się od 10-15 lat. Dominuje przekonanie, że bardzo drogie wyposażenie otrzymuje się „za darmo”, z tytułu kontraktu na kawę, skupiając głównie uwagę na jak najniższej cenie kawy. Takie podejście jest efektem niskiego poziom edukacji managerów F&B na temat kawy, dla których ta formuła „komfortowo” załatwia wszystko, co jest związane z kwestią kawy na śniadaniu. Klasycznym przykładem braku wiedzy w tym zakresie jest zastosowanie automatycznego ekspresu, nawet dobrej klasy, gdzie mleko do kawy podawane jest z kartonu lub np. z dzbanka. I chociaż 70-80 proc. kaw, które piją Polacy, to kawy z dodatkiem mleka, w hotelach trudno dostać pyszną, podaną zgodnie ze standardami kawę z mlekiem. Dla mnie takie rozwiązanie jest dyskwalifikujące. Zdjęcia takich sytuacji służą mi do pokazywania, jak nie powinno wyglądać podawanie kawy. Taki sposób podejścia do biznesu ma swoje konsekwencje, szczególnie że przez ostatnie lata oczekiwania klientów bardzo się zmieniły. Poza ho [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *