Orbis podał do publicznej wiadomości wyniki osiągnięte w III pierwszych kwartałach tego roku. Przychody ze sprzedaży netto wzrosły o 6,3% do poziomu 1.101,5 mln zł, wskaźnik EBITDAR zaś o 10,4% (do poziomu 416,2 mln zł) w porównaniu do 9 miesięcy 2016 r. Wskaźnik EBITDA operacyjna ukształtował się na poziomie 366,8 mln zł, co stanowi dwucyfrowy wzrost (21,1%) w porównaniu do roku ubiegłego.
„Wyniki za 9 miesięcy 2017 roku w pełni potwierdzają słuszność modelu biznesowego przyjętego przez Orbis, a także siłę realizowanej strategii. Spółka w pełni wykorzystała sprzyjający klimat gospodarczy i dzięki swojej strategii biznesowej osiągnęła bardzo dobre wyniki. ” - Powiedział Gilles Clavie, prezes zarządu i dyrektor generalny Orbis SA.
Na większości kluczowych rynków Grupa Orbis osiągnęła również znaczący wzrost wyniku operacyjnego. Wskaźnik przychodu na dostępny pokój (RevPAR) w całej Grupie wzrósł o 6,6% do poziomu 186,6 mln zł, odzwierciadlając silny wzrost średniej ceny za pokój (ARR) na wszystkich rynkach regionu Europy Wschodniej. Wyniki osiągane przez Grupę w kolejnych kwartałach i realizowany model biznesowy systematycznie wzmacniają wiodącą pozycję Orbisu na rynku hotelowym w Europie Wschodniej.
Portfolio
Orbis stale zwiększa swoją obecności na strategicznych rynkach geograficznych i poszukuje lokalizacji o dużym potencjale rozwojowym. W trzecim kwartale 2017 roku do Grupy dołączyły 3 hotele (310 pokoi) w modelu „asset light”, dzięki którym Grupa weszła na nowe rynki w Serbii oraz w Bośni i Hercegowinie. Podpisano również 5 nowych umów franczyzy na hotele o łącznej liczbie 610 pokoi. Hotele te dołączą do Grupy w nadchodzących latach.
Model „asset light” będący strategicznym filarem planów rozwojowych spółki zapewnia nie tylko zyski finansowe, lecz także korzyści pozafinansowe. Nowe hotele wchodzące w skład Grupy zwiększają i wzmacniają świadomość marek hotelowych wśród gości, zapewniają dywersyfikację sieci hoteli, budują siłę programu lojalnościowego i renomę Orbisu. Dlatego właśnie Grupa wzbogaca ofertę rozwijając sieć hoteli poprzez franczyzę i umowy o zarządzanie. Orbis nadal inwestuje we własne hotele – obecnie realizuje 6 projektów, (łącznie 906 pokoi), z których 4 to nowowybudowane hotele, a 2, to hotele w trakcie gruntownej modernizacji. Spółka realizuje szeroko zakrojony plan rozwoju, obejmujący łącznie 42 hotele z ponad 5 100 pokojami w okresie najbliższych 3 lat. Z uwagi na bardzo dobrą sytuację finansową, Orbis aktywnie poszukuje nowych możliwości rozwoju i interesujących lokalizacji. Dzięki powiększeniu portfolio o nową markę Aparthotels Adagio® (wiodąca marka w segmencie aparthoteli w Europie) Grupa zdywersyfikuje rozwój swojej sieci i wejdzie na rynek aparthoteli, co będzie dźwignią jej dalszego rozwoju.
„Chciałbym wyrazić satysfakcję z wyników Orbisu za okres 9 miesięcy 2017 roku. Nasze wyniki operacyjne są bardzo dobre, osiągamy założone cele, w związku z czym potwierdzamy realizację wyniku operacyjnego EBITDA Orbisu w 2017 roku określonego w lipcu. Przed nami wciąż ambitne plany i zamierzenia w zakresie rozwoju sieci hoteli i dalszego podnoszenia efektywności Grupy.”- podsumował Gilles Clavie.
Komentarze