Jaki wpływ na wynik sprzedaży ma silna marka hotelu

Autor: Damian Mrugas, data analyst w Profitroom
Pracując z klientami nad całościową strategią, przywiązujemy jako Profitroom dużą wagę do analizy danych historycznych. Sprawdzając, jak zmieniał się ruch na stronie internetowej w porównaniu z trendami sprzedażowymi, możemy zweryfikować skuteczność prowadzonych działań oraz je optymalizować. Poniżej przedstawiamy case study jednego z najciekawszych przypadków, nad którymi pracujemy. P odczas analizy wzięliśmy pod uwagę wzrastającą konkurencję, rosnące znaczenie ruchu mobilnego oraz wiele innych trendów branżowych wpływających na wyniki. Postanowiliśmy zrewidować podjęte działania marketingowe, ruch na stronie i sprzedaż na przykładzie dużego obiektu wypoczynkowego w górach. Naszym celem było zweryfikowanie działań mających najlepszy wpływ na konwersję oraz opracowanie strategii marketingu online na najbliższy rok. Poniżej zostały przedstawione dane oraz sposób ich analizowania. ANALIZA OGÓLNA Porównanie rok do roku 01.10.2015-30.09.2016 vs 01.10.2016- -30.09.2017 Zestawienie danych dotyczących liczby odwiedzin i liczby transakcji z dwóch rocznych okresów wskazuje dwie podstawowe kwestie. Po pierwsze, linia trendu liczby odwiedzin (wykres 1), pomimo stopniowego spadku zainteresowania w roku bieżącym, kształtuje się podobnie w obu okresach. W przeciwieństwie do wykresu liczby transakcji (wykres 2), który przez większość roku wykazuje wahania odwrotne w stosunku do roku poprzedniego. Linie schodzą się, kształtując podobny trend dopiero w miesiącach letnich. W pierwszym fragmencie od października do lutego wzrost w okresie bieżącym spowodowany jest przede wszystkim dużą liczbą konwersji pochodzących z naturalnych oraz płatnych wyników wyszukiwania (odpowiednio +52% i +745% rok do roku). Na wysokim poziomie utrzymane są również konwersje z wejść bezpośrednich, które stanowią ponad 45% wszystkich transakcji w tym okresie. Ruch bezpośredni jest zasadniczy dla analizy tego obiektu, do czego przejdziemy w dalszej części. Od lutego do czerwca trend się odwraca, liczba transakcji w roku bieżącym maleje, podczas gdy w okresie poprzednim utrzymywała się na podobnym poziomie. Podstawowym źródłem transakcji w tym czasie są wizyty z ruchu bezpośredniego i odesłań, których jest o ponad 100% więcej niż w roku późniejszym. Najprawdopodobniej jest to wynik organizacji dużej imprezy naukowej, co pokazuje, jak ważne dla tego typu obiektów jest przełamywanie niekorzystnych trendów sezonowych poprzez organizację tego typu wydarzeń. W kolejnych miesiącach wzrasta ponownie liczba konwersji z naturalnych (+79%) i płatnych (+71%) wyników wyszukiwania w roku bieżącym, podczas gdy w poprzednim okresie 57% wszystkich transakcji stanowiły konwersje z ruchu bezpośredniego. Trend został przełamany i w tym momencie obserwujemy wzrost liczby transakcji na rzecz obecnego okresu. RUCH I E-COMMERCE OGÓŁEM Pomimo wyraźnego spadku w statystykach korzystani [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *