Jak wybrać pralnię

Zdecydowana większość obiektów usługę pralniczą tekstyliów hotelowych powierza zewnętrznym pralniom przemysłowym, które specjalizują się w tego typu usługach. Zdarzają się hotele, które posiadają własne nieduże pralnie pralnico-wirówkowe, ale to już rzadkość. Generalnie hotele usługi te zlecają na zewnątrz. Ale podmiotów świadczących usługi pralnicze w Polsce jest ponad 5,5 tys., w tym zaledwie 35 pralni mających moce przerobowe prania bielizny hotelowej powyżej 10 ton dziennie.

Prowadzenie przez hotel pralni to dodatkowy dział, który jest kosztowny. Zakup i modernizacja specjalistycznych urządzeń, ich systematyczna konserwacja, rekrutacja wyspecjalizowanego personelu, dobranie i zakup odpowiednich środków piorących, koszty mediów – to czynniki, które oprócz konieczności poświęcenia ogromnej ilości czasu, a i przestrzeni, sprawiają, że inwestorzy decydują się korzystać z usług pralni zewnętrznych. Albo powierzają prowadzenie swojej stworzonej wcześniej pralni podmiotom zewnętrznym, jak to zrobił np. hotel Marriott w Warszawie.

Na co zwracać uwagę podczas wyboru pralni zewnętrznej i negocjacji?

Współpraca z dużym graczem na rynku prania gwarantuje bezpieczny serwis pralniczy, czyli sprawdzoną jakość i terminowość dostaw. Gwarantując bezpieczeństwo jakości, zakład pralniczy powinien mieć odpowiednie certyfikaty ISO, a także być wyposażony w barierę higieniczną z trójstopniową śluzą szatniową, zapewniającą fizyczny i funkcjonalny podział zakładu na st [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Kamil Chętkowski. Autor jest dyrektorem operacyjnym w Hollywood SA

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *