Hotelowe SPA w mediach społecznościowych

Dzisiejsza rzeczywistość pokazuje, że bez obecności w mediach społecznościowych nie da się już istnieć na rynku. Każdy w mniejszym lub większym stopniu stara się tam zaistnieć, aby zostać zapamiętanym. Hotele coraz więcej uwagi przywiązują do interakcji z gośćmi, a internetowe portale społecznościowe są do tego idealne. Czy także hotelowe SPA wykorzystują te szanse? Jak starają się zaistnieć w tym zalewie informacji? Czy świadomie kreują swoją obecność i czy wykorzystują potencjał, jaki mają?

Obecnie profile na portalach społecznościowych są już niezbędne do tego, aby móc nawiązać interakcję z obecnymi i potencjalnymi gośćmi, zacieśniając relacje. Witryna internetowa ma przedstawić informację o obiekcie, możliwości, jakie oferuje itp., jednak taka witryna nie jest z gumy i nie wszystkie ciekawe informacje da się na niej przedstawić. Media społecznościowe idealnie nadają się do informowania o wszelkich promocjach i wydarzeniach.

Porady fachowe? Promocje? Pokazanie potencjału?

Liczba hoteli SPA & wellness stale wzrasta, również poprzez modernizację obiektów już istniejących, które rozszerzają swoją ofertę o część SPA & wellness. To bardzo dobry kierunek zmiany, jednak sama modyfikacja nazwy to nie wszystko, w ślad za tym powinna pójść także zmiana kierunku marketingowej promocji z naciskiem na promocję nowych usług SPA & wellness. Przygotowanie spójnej strategii należy do zadań działu marketingu hotelu, jednak manager SPA również powinien w takim procesie brać udział, gdyż jednym z elementów tej strategii jest promocja hotelu w mediach społecznościowych. Czy hotele, które mają w swojej nazwie SPA, faktycznie na portalach społecznościowych promują ofertę SPA? Nazwa zobowiązuje do tego, ale – jak pokazuje życie – na fanpage’ach mało jest informacji o strefach SPA. Dlaczego tak się dzieje? Trudno znaleźć odpowiedź. Ale na pewno warto znać zasady budowania relacji z gośćmi w mediach społecznościowych, aby zachęcać ich do skorzystania z oferty SPA hotelu. Przede wszystkim trzeba przyjąć strategię działania dla części SPA & wellness. Nie może być ona oczywiście oderwana od strategii marketingowej hotelu, ale wręcz ściśle z nią skorelowana. Do takiego dokumentu należy przygotować podrozdział o promocji strefy SPA. Potrzebny jest plan działania oraz harmonogram wdrożeń zarówno w obszarze marketingu tradycyjnego, jak i internetowego. Zanim jednak do tego przystąpimy, warto zastanowić się dokładnie nad pytaniami: dla kogo szykujemy informację i na jakim efekcie marketingowym zależy nam najbardziej? A dopiero potem – jakie instrumenty będziemy wykorzystywać, aby dojść do wyznaczonych celów? Z doświadczenia wiem, że nawet najlepszy marketingowiec w wypadku działu SPA najczęściej nie ma bladego pojęcia, jak się do tego zabrać. Może widzie [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Anita Bajdalska, jest certyfied SPA supervisorem ISPA

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *