Technologie meldują się w recepcji

Autor: Christophe Ameline pełni funkcję head of vertical markets strategy & offer w Alcatel-Lucent Enterprise
Internet rzeczy, automatyczna obsługa pokoju, sztuczna inteligencja i wirtualni asystenci, jak na przykład Alexa firmy Amazon, znajdują coraz szersze zastosowanie w hotelach. Korzystanie z tych technologii nie jest jednak możliwe bez odpowiedniej, bezpiecznej sieci. Nawet najbardziej luksusowy hotel z wykwintnymi posiłkami i relaksującym SPA nie zapełni pokoi, jeśli nie zaoferuje gościom bezpiecznej łączności i usług mobilnych. Hotelarstwo jest branżą podłączoną do internetu. Większość osób podróżujących służbowo ma ze sobą co najmniej dwa, a często i trzy urządzenia mobilne, ponieważ inteligentne technologie, które można wszędzie zabrać ze sobą, sprawdzają się znakomicie w drodze. Dlatego goście w hotelach coraz częściej szukają informacji i rozrywki we własnych urządzeniach, rezygnując z tradycyjnych usług. Przedstawiciele branży hotelarskiej zdają sobie sprawę, że chcąc rozwijać swoje firmy, muszą inwestować w technologie. Jak wynika z badań na temat technologii w hotelarstwie 2017 Lodging Technology Study, 57 proc. hoteli zamierza zwiększyć swoje inwestycje w technologie. Na pierwszym miejscu hotelarze stawiają rozszerzenie zakresu usług cyfrowych dla klientów w bezpiecznym środowisku. Dlatego w swoich strategiach cyfrowej transformacji muszą skupić się głównie na łączności i mobilności. Łączność bezprzewodowa jest dziś uważana za usługę podstawową i niezbędną. Goście hotelowi korzystają z niej w domu, w pracy i w podróży. Dlatego mają coraz większe oczekiwania w tym zakresie od hotelu. Ważniejsza od dostępu do sieci Wi-Fi jest dla nich tylko cena pokoju. Łączność Wi-Fi to jednak nie tylko łatwy dostęp do internetu, ale także bezpieczeństwo. Wyzwanie 1: Od lobby do leżaka – łączność Wi-Fi najlepszej jakości w każdym miejscu hotelu Zapewnienie ciągłego dostępu do sieci Wi-Fi w środowisku hotelowym może okazać się trudne nie tylko z powodu dużej liczby użytkowników, urządzeń i danych. Często największym problemem jest budynek, który nie był projektowany z myślą o sieciach komputerowych. Zarządzanie infrastrukturą sieci, zwłaszcza w zabytkowych hotelach, nie jest łatwe. W starszych budynkach z grubymi ścianami lub metalowymi konstrukcjami zainstalowanie wszystkich kabli potrzebnych do zapewnienia wymaganych usług w pokojach jest w praktyce niemożliwe. Z problemem tym musiał się zmierzyć 140-letni ośrodek Waldhaus Flims Alpine Grand Hotel & Spa, który jednak znalazł rozwiązanie: dzięki zastosowaniu hotelowych punktów dostępowych każdy pokój został podłączony do sieci za pomocą jednego kabla LAN. Te wyspecjalizowane punkty dostępowe działają jak miniprzełączniki, które zapewniają dostęp do internetu, sieci telefonicznej i rozrywki wideo, choć zajmują niewiele miejsca. Tam, gdzie nie udało się doprowadzić sieci ethernetowej, zastosowano siatkę Wi-Fi. Internet rzeczy st [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *