Jak przygotować strategię marketingową online otwierając hotel

Autor: Anna Wykurz, dyrektor zarządzający firmy We Do Hotels, specjalizującej się w marketingu dla hoteli
Branża hotelarska przeżywa prawdziwy boom inwestycyjny. Rosnąca konkurencja i zmieniające się trendy dotyczące marketingu online wymagają od hotelarzy nowych pomysłów na promocję i pozyskiwanie klientów. Tak jak dzisiaj wygodne łóżko i smaczne śniadanie to zdecydowanie za mało, by przekonać potencjalnego gościa do wybrania hotelu, tak samo nie wystarczy już prezentowanie oferty na portalach rezerwacyjnych i za pomocą własnej strony internetowej. Czasy „Zbudujmy hotel, a goście sami przyjdą” skończyły się bezpowrotnie i teraz o klienta należy zadbać na długo przed planowanym otwarciem. Od dobrej strategii marketingowej zależy nie tylko zapewnienie gości w hotelu, ale także pozycjonowanie go na tle konkurencji i w świadomości potencjalnych klientów. Odpowiednia strategia marketingowa (lub jej brak) będzie rzutowała na kolejne miesiące, a nawet lata funkcjonowania nowego obiektu. Warto zainwestować czas w jej przygotowanie, ponieważ rzetelna i przemyślana strategia digitalowa nie tylko zapewni większy udział w rezerwacjach bezpośrednich, ale także wpłynie na twoją zależność względem portali pośredniczących. Od czego zacząć? 1. Wizja marki i estymowany udział w przychodach. Do kogo kierowana jest oferta hotelu? Zanim zaczniemy budować konkretną strategię marketingową, określmy, jaka jest nasza wizja hotelu: kim jest jego grupa docelowa, jaką zakładamy średnią cenę za pokój, średnie obłożenie, jaki udział w przychodach oferty biznesowej, SPA, gastronomii. 2. Określenie persony (idealnego odbiorcy). Kim jest, czym się zajmuje, co robi i co lubi robić? Czy podróżuje prywatnie czy służbowo, samotnie czy z rodziną? Jak spędza czas online – na jakich stronach przebywa, czego szuka, czym się interesuje? To wszystko pozwoli na stworzenie skuteczniejszej oferty oraz na dotarcie do grupy docelowej. 3. Zarys strategii marketingowej – obecność w internecie. Kiedy należy rozpocząć działania marketingowe, wprowadzając hotel na rynek, jak rozplanować budżet i w co inwestować, by zapewnić sobie rezerwacje od samego początku, a w tym jak największy udział rezerwacji bezpośrednich? Strategia marketingowa przed otwarciem hotelu powinna zapewniać wzrost świadomości marki (hotel nie jest jeszcze znany – w wypadku nowej marki, albo nie jest kojarzony z daną lokalizacją – w wypadku hoteli sieciowych otwierających nowy hotel), ale również zainteresowanie ofertą i sprzedaż. Na co zwrócić uwagę, planując strategię marketingową i budżet? Strona internetowa Zadbajmy o to, by nasza strona internetowa odzwierciedla to, co gość znajdzie na miejscu, kiedy odwiedzi hotel. W wypadku hoteli sieciowych posiadających międzynarodowe strony korporacyjne dobrym rozwiązaniem jest utworzenie lokalnej strony w przyjaznej, intuicyjnej szacie graficznej. Lokalna strona jest też łatwiejsza do pozycjonowania i do zarządzania treściami. Używajmy języka, jakiego używają nasi potencjalni odbiorcy (inaczej komunikujemy się z rodzinami z dziećmi, inaczej z biznesem). Strona internetowa hotelu powinna być gotowa na długo przed planowanym otwarciem obiektu (nawet na 6-12 miesięcy wcześniej). Dokonanie rezerwacji na stronie WWW Upewnijmy się, że na naszej stronie internetowej gość w łatwy sposób może dokonać rezerwacji: – silnik rezerwacyjny: wygodny i intuicyjny – zarówno dla użytkowników desktopów, jak i urządzeń mobilnych, – numer telefonu: widoczny i klikalny – w obiektach resortowych rezerwacje telefoniczne stanowią nawet 80 proc. wszystkich dokonywanych bezpośrednio rezerwacji, – mail: klikalny, umożliwiający w łatwy sposób wysłanie wiadomości. Baza mailingowa Dobrze posegregowana i zoptymalizowana baza mailingowa pozwol [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *