HOTELARSKIE NAGRODY ROKU 2017 7 NAJ „HOTELARZA”

Już po raz dziewiąty „Hotelarz” przyznaje swoje nagrody 7 NAJ (bo w siedmiu kategoriach), którymi wyróżnia ludzi, hotele, marki, sieci i zjawiska, mające NAJwiększy wpływ na polski rynek hotelarski w mijającym roku. A było z czego wybierać, bo w opinii większości hotelarzy był to najlepszy rok w historii polskiego hotelarstwa.

Nagrody 7 NAJ „Hotelarza” są NAJbardziej obiektywnym wyznacznikiem tego, co działo się w polskim hotelarstwie w mijającym roku, ponieważ o wyborze zwycięzców decyduje samodzielnie NAJbardziej niezależne i NAJbardziej krytyczne gremium, jakim jest Kolegium Redakcyjne „Hotelarza”. Przez cały rok obserwujemy, analizujemy, informujemy, oceniamy, jeździmy, rozmawiamy i wymieniamy się opiniami o tym, co ważnego dzieje się w polskiej branży hotelarskiej. A na koniec w grudniu przyznajemy tytuły 7 NAJ tym, którzy rzeczywiście na to zasłużyli. I wyróżniamy tych, którzy powinni być wyróżnieni. Oto zwycięzcy rankingu „Hotelarza” 7 NAJ 2017.

DEBIUT ROKU



RADISSON BLU RESORT, ŚWINOUJSCIE



Największy hotel na Wybrzeżu, 5-gwiazdkowy, z 340 pokojami, największym hotelowym centrum kongresowym nad polskim Bałtykiem z 1,4 tys. m kw. powierzchni konferencyjnej, aquaparkim i kilkoma outletami gastronomicznymi oraz widokiem na morze i Świnoujście z tarasu widokowego na dachu na 13. piętrze, a także jednym z pierwszych w Polsce basenem infinity edge („bez krawędzi”). Radisson Blu Resort rozmachem przebija wszystko, co otworzyło się w 2017 r. Do tego zaprojektowany i budowany od początku zgodnie z ekologiczną certyfikacją LEED (Leadership in Energy & Environmental Design), dzięki czemu powstał budynek spełniający najwyższe standardy w zakresie ochrony środowiska i jakości użytkowania. Pierwszy obiekt pod globalną marką w portfolio Zdrojowej Invest & Hotels ma potencjał, aby stać się jednym z najważniejszych hoteli w Polsce oraz nad całym Bałtykiem.

Wyróżnienia

Indigo, Warszawa

Drugi w Polsce hotel Indigo, po otwartym w 2016 r. obiekcie w Krakowie, mimo że jedynie z 60 pokojami, potwierdza jakość tego butikowego brandu IHG. Działający w pałacowej kamienicy Branickich z początku XX wieku tuż przy Nowym Świecie imponuje wysmakowanym wystrojem, dbałością o detale architektoniczne i designerskie, ofertą oraz najwyższym standardem obsługi. Otwarty w Krakowie Indigo zdobył tytuł Hotelu z Pomysłem 2016 w konkursie „Hotelarza”, który rozstrzygany jest co roku w styczniowym wydaniu naszego magazynu, a warszawski hotel podtrzymuje ten wysoki poziom.

INX Design Hotel, Kraków

Ciekawy obiekt na wypełnionej po brzegi krakowskiej mapie hotelarskiej – z mocnym pomysłem, odwołującym się do twórczości Zofii Stryjeńskiej, jednej z najwybitniejszych polskich artystek malarek okresu międzywojennego, która mieszkała w kamienicy obok. Wystrój 122 pokoi nawiązuje do stylu art deco z bogatą kolorystyką charakterystyczną dla dzieł Stryjeńskiej. Na Kazimierzu pojawił się hotel wyróżniający się spośród ok. 180 innych działających w Krakowie (i kilkuset nieskategoryzowanych), a o to nie jest łatwo.

AC Hotel by Marriott, Wrocław

Otwarty w sierpniu pierwszy w Polsce hotel pod marką AC by Marriott z 91 pokojami zaledwie w ciągu czterech miesięcy zyskał sobie miano najlepszego hotelu we Wrocławiu (średnia 9,4 na Booking.com). Uruchomiony w XIX-wiecznej kamienicy (z drugiej połowy wieku), która od początku aż do 2005 r. służyła jako siedziba kolejnych banków, nawiązuje do swojej historii: na parterze w dawnej bankowej sali operacyjnej znajduje się AC Lounge, który łączy we wspólnej przestrzeni strefę gastronomiczną, relaksu i pracy, a na poziomie –1 w dawnym sejfie bankowym za pancernymi drzwiami stworzono winiarnię.

DEBIUT 2016: Mercure Stare, Miasto, Kraków
DEBIUT 2015: Puro, Gdańsk
DEBIUT 2014: Hampton By Hilton, Centrum, Warszawa
DEBIUT 2013: DoubleTree by Hilton, Łódź
DEBIUT 2012: Narvil SPA & Conference, Serock
DEBIUT 2011: Krasicki, Lidzbark Warmiński
DEBIUT 2010: Hilton, Gdańsk
DEBIUT 2009: andel’s, Łódź


CZŁOWIEK ROKU



JAN I SZYMON WRÓBLEWSCY, współwłaściciele i członkowie zarządu Zdrojowej Invest & Hotels



Bracia Jan i Szymon Wróblewscy, współwłaściciele Zdrojowej Invest & Hotels, otworzyli największy w tym roku hotel w Polsce – i największy nad polskim morzem – 340-pokojowy Radisson Blu Resort, Świnoujście z salą balową o powierzchni 1 tys. m kw. i aquaparkiem. To również największy hotel w portfolio Zdrojowej, która systematycznie rozwija się od połowy ubiegłej dekady, dysponując obecnie blisko dziesięcioma hotelami i obiektami hotelowymi z 1,3 tys. pokoi. W tym czasie firma prowadzona przez braci Wróblewskich wyrosła na największego obok Orbisu inwestora w polskiej branży hotelarskiej (sam kompleks Baltic Park Molo, w którym otwarty został Radisson Blu, to koszt około 300 mln zł) i lidera w systemie condo, który to model bardzo się spopularyzował w ostatnich latach. Zdrojowa wprowadzała go jako jedna z pierwszych firm w Polsce. A otwarcie Radissona w Świnoujściu jest swego rodzaju wisienką (a nawet dużą wiśnią) na torcie 10-letnich inwestycji Zdrojowej. Przemyślana, nowatorska na polskim rynku i konsekwentnie realizowana strategia zaowocowała pozycją jednego z liderów polskiego hotelarstwa, czego dowodem jest uruchomienie (i samodzielne zarządzanie) Radissona Blu.

Wyróżnienia

Miguel Martins, dyrektor ds. rozwoju w Polsce sieci IHG

Sieć IHG przez długi czas nie rozwijała się zbyt dynamicznie w Polsce, ale w tym roku Miguel Martins doprowadził do podpisania kilku znaczących umów, m.in. na kompleks Crowne Plaza-Holiday Inn Express na Woli, Holiday Inn i Holiday Inn Express na Służewcu, Holiday Inn na Ochocie, Staybridge Suites na Ursynowie, Holiday Inn Express przy lotnisku Rzeszów-Jasionka, a wcześniej m.in. na otwierany pod koniec tego roku Holiday Inn w centrum Warszawy oraz na hotel tej samej marki w Gdańsku. Wprowadził też do Polski markę Indigo, pod którą działają już dwa hotele. Od czasu objęcia przez niego ponad dwa lata temu funkcji dyrektora ds. rozwoju sieć IHG stała się jedną z najszybciej rozwijających się sieci w Polsce.

Gheorghe Marian Cristescu, prezes Chop [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *