Bezpieczeństwo płatności kartą w hotelach

Transakcje kartami płatniczymi są już dziś podstawową formą realizacji płatności w hotelach. Ale ta popularność wiąże się również z zagrożeniami i stanowi wyzwanie dla hotelu. Świadomość zagrożeń oraz umiejętne zapobieganie potencjalnym niebezpieczeństwom to podstawa, aby nie narazić się na – czasami bardzo kosztowne – pretensje gości i firm, związane z brakiem odpowiedniego zabezpieczenia transakcji kartami płatniczymi gości na poziomie hotelu. Jak o to zadbać już na najbardziej podstawowym poziomie?



W raporcie Narodowego Banku Polskiego opublikowanym w grudniu 2017 r. Polska wymieniana jest na pierwszym miejscu wśród krajów europejskich, jeśli chodzi o liczbę instytucji i punktów, w których można dokonywać płatności kartą. A liczba takich miejsc cały czas rośnie niemal co minutę.

Normy i zalecenia bezpieczeństwa

Przy coraz większej popularności tej metody płatności pojawiają się zagrożenia związane z systemem zabezpieczenia danych. Największe firmy na świecie obsługujące karty, takie jak Visa, Mastercard czy American Express, do tej pory brały na siebie odpowiedzialność za usługi, które świadczą, w tym także za nadużycia z nich wynikające. Jednak w świetle rosnącej skali i kosztów wynikających z takich oszustw zainicjowano utworzenie zewnętrznej grupy zadaniowej – Rady Standardów Bezpieczeństwa Branży Kart Płatniczych (PCI DSS), która wraz z bankami, hotelami i innymi instytucjami umożliwiającymi płatności kartą, stworzyła system norm zabezpieczających usługodawców przed oszustwami związanymi z użyciem kart płatniczych. Rekomendacje RSBBKP (PCI DSS) to system norm, który wprowadza najwyższe środki bezpieczeństwa dla ochrony posiadaczy kart płatniczych. Wszystkie firmy, które korzystają z usług organizac [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Jacek Laskowski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *