SPA & wellness w hotelu – aspekty prawne

Z każdym rokiem coraz popularniejszy staje się wypoczynek w hotelach dysponujących strefą SPA & wellness. Atrakcyjność tego typu usług zachęca kolejnych przedsiębiorców do otwierania nowych gabinetów odnowy biologicznej lub rozbudowywania dotychczasowych miejsc o strefy SPA & wellness. Przystępując do urządzenia takiej strefy w hotelu, należy pochylić się nad kilkoma regulacjami prawnymi, nie ma bowiem jednej kompleksowej ustawy, która w całościowy sposób obejmowałaby wszystkie zagadnienia dotyczące SPA.



Oto najistotniejsze zagadnienia i regulacje przydatne dla właścicieli SPA.

Nie potrzeba oddzielnych zezwoleń

W pierwszej kolejności należy zauważyć, że otwierając w hotelu dodatkowo strefę SPA & wellnes, nie potrzebujemy już żadnych zezwoleń, licencji ani koncesji. Na początku konieczne jest dostosowanie pomieszczeń, w których będzie funkcjonować SPA, do wymagań budowlanych określających m.in. odpowiednie wejście do budynku, wyposażenie obiektu w szatnie czy przygotowanie odpowiednich podłóg. W tym celu należy sięgnąć głównie do ustawy – Prawo budowlane, jak również do rozporządzenia ministra infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Istotne jest, że w chwili obecnej nie ma aktu prawnego, który regulowałby w sposób szczegółowy wymagania sanitarne obowiązujące w strefie SPA & wellness. Od 1 stycznia 2012 r. przestało obowiązywać rozporządzenie ministra zdrowia z 17 lutego 2004 r. w sprawie szczegółowych wymagań sanitarnych, jakim powinny odpowiadać zakłady fryzjerskie, kosmetyczne, tatuażu i odnowy biologicznej. Rozporządzenie to określało wymagania sanitarne, jakie powinny obowiązywać m.in. w obiektach SPA, i było jedynym aktem prawnym bezpośrednio odnoszącym się do materii gabinetów odnowy biologicznej.

O zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych

Do chwili obecnej nie ukazał się akt prawny zmieniający to rozporządzenie. Nie zwalnia to jednak [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Joanna Strubel-Kraus Autorka jest adwokatem w Borczyk Strubel Kancelaria Prawna

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *