Największe hotele planowane w Polsce w najbliższych latach

Raport z Rynku Horeca 2018 – Katalog Dostawców, już niebawem dotrze do wszystkich prenumeratorów „Hotelarza”, będzie ponadto dostępny wraz z tym czasopismem w salonach Empik na terenie całego kraju. Wewnątrz piszemy m.in. o otwarciach największych hoteli planowanych na najbliższe lata. Poniżej prezentujemy fragment tekstu dot. rozwoju rynku hotelarskiego w Polsce.

W tym roku oprócz Moxy pojawić się mają kolejne nowe marki hotelarskie, wszystkie w Warszawie: 5-gwiazdkowy Renaissance i 4-gwiazdkowy Four Points by Sheraton (obydwie należą do sieci Marriott International) oraz pierwsza prawdziwie luksusowa marka w Polsce – Raffles (AccorHotels). Orbis, wyłączny operator marek AccorHotels w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (chociaż akurat Raffles podlegał będzie bezpośrednio centrali w Paryżu), podpisał w ub.r. umowy na wprowadzenie do Polski kolejnej nowej marki – MGallery by Sofitel. W 2019 r. otwarty ma pod nią zostać hotel we Wrocławiu ze 190 pokojami, a potem w Juracie z 200 pokojami. Orbis zawarł też umowę licencyjną na wprowadzenie w naszej części Europy aparthotelowej marki Adagio i intensywnie poszukuje pod nią lokalizacji w Polsce, tak jak pod hotel marki Pullman z wyższego segmentu, a więc można się spodziewać, że wkrótce ogłoszony zostanie również ich debiut na polskim rynku.

Ale to daleko nie wszystkie nowe marki, które pojawić się mają wkrótce w Polsce. W centrum Warszawy trwa zaawansowana budowa hotelu niemieckiej marki ekonomicznej Motel One, a podpisane zostały umowy na uruchomienie hotelu pod marką Crowne Plaza w biurowcu powstającym na bliskiej Woli (następny hotel pod tą marką uruchomiony ma być w Sopocie), oraz na wprowadzenie aparthotelowej marki Staybridge na Ursynowie (obydwa brandy należą do sieci IHG). W Krakowie otwarty zostanie hotel pod marką Radisson Red, stworzoną niedawno siostrą Radisson Blu.

Sieć Best Western ogłosiła w 2017 r. wprowadzenie do Polski swojego nowego, stworzonego rok wcześniej soft brandu Sure Hotel, który zadebiutuje w Poznaniu. I wreszcie – to byłaby wiadomość dekady, a nawet wieku, jeśli zostanie oficjalnie potwierdzona, na razie jest to informacja nieoficjalna, choć bardzo wiarygodna – w Warszawie otworzyć ma się hotel pod marką Four Seasons, jedną z najbardziej luksusowych na świecie obok Ritz Carlton, Waldorf Astoria i Kempinski (w którym dokładnie miejscu hotel ma powstać, przeczytacie w najnowszym „Hotelarzu”).

Nawet bez Four Seasons w najbliższych dwóch-trzech latach na polski rynek, na którym obecnie funkcjonuje ok. 35 międzynarodowych marek hotelarskich, wejść ma kolejnych 14. To pokazuje, z jednej strony, jak atrakcyjny stał się to rynek (skoro zainteresowały się nim nawet marki luksusowe), ale z drugiej – ile nowej podaży wkrótce się pojawi, poważnie zwiększając konkurencję. A cały czas mowa tylko o hotelach pod nowymi globalnymi markami. Otwierać będą się też oczywiście hotele pod już funkcjonującymi jak Hampton by Hilton (9), ibis Styles (7), ibis Budget (2), Holiday Inn (3), Holiday Inn Express (4), Radisson Blu (3), Park Inn by Radisson (1), czy Hilton Garden Inn (1). Swoje hotele przygotowują też polskie sieci i marki jak Puro Hotels (w tym roku w Krakowie i Łodzi, potem dwa w Warszawie), Q Hotels (we Wrocławiu), Focus Hotels (w Poznaniu, Sopocie, Lublinie i Warszawie), Zdrojowa Invest (w Kołobrzegu, Świnoujściu i Szklarskiej Porębie), Grupa Arche (m.in. trzy w Warszawie, w Lublinie, Wrocławiu, Gdańsku i Łodzi), Satoria Group (w Toruniu), Dobry Hotel (w Poznaniu, Wrocławiu i Warszawie) czy Likus Hotele (od dawna zapowiadany Prudential w Warszawie, który ruszyć ma w tym roku). Nie wspominając o obiektach niezależnych, które dominują w polskim hotelarstwie (wśród 130 tys. pokoi w 2,7 tys. hoteli, zaledwie 28 tys. pokoi działa pod markami międzynarodowymi, a kolejnych 16 tys. w większych polskich strukturach hotelowych).

 

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU DOSTĘPNA JEST W RAPORCIE Z RYNKU HORECA 2018  KATALOGU DOSTAWCÓW.


Aby otrzymać raport, wraz z najnowszym wydaniem „Hotelarza” zamów prenumeratę TUTAJ


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *