Gigamegaboom w Warszawie

W marcowym wydaniu „Hotelarza” z 2017 r. tematem numeru był artykuł „Megaboom w Warszawie”. Wynikało z niego, że w przygotowaniu jest ok. 3,7 tys. pokoi w 21 hotelach, nie licząc kolejnych siedmiu w nieoficjalnych planach oraz aparthoteli. W ciągu ostatnich 12 miesięcy do marca 2018 r. otwarto cztery hotele z ok. 630 pokojami, ale ogłoszono powstanie następnych 12 z ponad 2,1 tys. pokoi. Obecnie w tzw. pipelinie jest 30 hoteli z 5,5 tys. pokoi, nie wliczając w to projektów, o których wiadomo że są planowane, ale jeszcze nie zostały oficjalnie ogłoszone z ok.1,2 tys. pokoi.



Licząc od początku 2017 r. (a tak naprawdę od 2015 r., bo w tym czasie nie pojawił się żaden większy hotel) w Warszawie otwarto 60-pokojowy Indigo Nowy Świat, 90-pokojowy Golden Tulip Airport w al. Krakowskiej na granicy Ochoty i Włoch, pod koniec roku – 256-pokojowy Holiday Inn City Center przy ul. Twardej na granicy Śródmieścia i Woli, a w marcu tego roku 220-pokojowy ibis Styles City przy ul. Grzybowskiej na bliskiej Woli. Czyli w sumie niespełna 630 pokoi. Na rynku, na którym działa ok. 13,5 tys. pokoi, a popyt na usługi hotelowe szybko rośnie.



Z takiego stanu mogły cieszyć się już działające hotele, które odnotowywały najlepsze wyniki w swojej historii, ale wiadomo było, że ten okres beztroskiego spijania śmietanki z rynku nie będzie trwał wiecznie i pojawią się nowi inwestorzy skuszeni zyskami, jakie można tu osiągnąć. I już w tym roku wyleje fala nowych hoteli, a i tak będzie to dopiero zapowiedź tsunami. W ciągu ostatnich 12 miesięcy oficjalnie ogłoszono plany otwarcia m.in. hoteli Holiday Inn, Holiday Inn Express, Vienna House i Focus na Służewcu Przemysłowym, kompleksu Crowne Plaza – Holiday Inn Express oraz Puro na bliskiej Woli, AC by Marriott na Ochocie, Staybridge Suites na Ursynowie oraz hoteli przy ul. Pankiewicza w ścisłym centrum i przy ul. Krasińskiego na Żoliborzu. A nieoficjalnie pojawiły się informacje o otwarciu kolejnych hoteli sieciowych w projektach biurowych na bliskiej Woli i w centrum oraz luksusowego Four Seasons obok Marriotta.

ht-2018-03daz-14.jpg [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Rafał Szubstarski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *