Jak zwiększyć rezerwacje bezpośrednie w hotelu

Autor: Anna Wykurz
Szacuje się, że blisko 70 proc. wszystkich rezerwacji hotelowych w Europie realizuje się za pośrednictwem OTA (online travel agency). Drugi pod względem wielkości kanał stanowią rezerwacje telefoniczne, a kolejne niewielkie procenty to rezerwacje bezpośrednio na stronie obiektu. Oczywiście te statystyki mogą się różnić, w zależności od specyfiki obiektu. Są takie, choć stanowią one rzadkość, które opierają się na własnych rezerwacjach, ale i takie, głównie miejskie, w których rezerwacje z OTA przekraczają 80 proc. Hotelarze głowią się nad tym, co zrobić, by zwiększyć efektywność prowadzonych działań marketingowych, jak zwiększyć udział rezerwacji bezpośrednich w swoich obiektach. Pytanie, które sobie zadają, brzmi: czy wydawać jeszcze więcej na marketing, czy wprost przeciwnie, raczej obniżyć wydatki, skoro budżety wydane na reklamę do tej pory nie przyniosły oczekiwanych efektów w postaci wzrostów w kanałach bezpośrednich. Sposoby na zwiększenie sprzedaży bezpośredniej Sposobów na zwiększenie rezerwacji bezpośrednich jest kilka. Warto zacząć od podstaw. 1) Zoptymalizowanie strony pod kątem internetu Przy optymalizacji strony należy brać pod uwagę zarówno wyszukiwarki (SEO, czyli search engine optimization – działania w celu osiągnięcia jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania dla konkretnych słów kluczowych), jak i samych użytkowników. Mowa tu o tzw. user experience, czyli doświadczeniach i odczuciach potencjalnych gości hotelu odwiedzających stronę WWW. Czy strona jest funkcjonalna, czy jest intuicyjna, czy jest responsywna, czyli dostosowana do odbioru na smartfonie i tablecie? Nie można zapomnieć o wersji mobilnej strony WWW, gdyż już ponad 50 proc. ruchu w internecie to ruch „mobile”. Tymczasem jeszcze wiele hotelowych stron WWW nie jest przystosowanych do odbioru takiego ruchu. 2) Zoptymalizowanie strony pod kątem sprzedaży Czy na stronie WWW hotelu można dokonać rezerwacji? Czy panel rezerwacyjny jest łatwo dostępny i czy jest intuicyjny? Jaką hotel przyjmuje strategię wobec tzw. porzuconych koszyków (niedokończone rezerwacje mimo rozpoczęcia procesu)? Swoją drogą czy rezerwacje na stronie hotelu to wciąż rezerwacje bezpośrednie? Bo przecież dostawcy silnika rezerwacyjnego też trzeba odprowadzić prowizję od rezerwacji (choć dużo mniejszą niż OTA) albo miesięczny ryczałt. 3) Efektywne działania online Z doświadczeń w prowadzeniu działań marketingu online dla hoteli wynika, że najlepsze efekty dają kampanie AdWords, Facebook Ads i działania SEO. Istotne jest jednak, aby mie [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *