Czym przyciągnąć gości do hotelowego SPA?

Wnętrza sprawiające, że goście czują się wyjątkowo komfortowo, bogata oferta zabiegowa i kompetentny, życzliwy, empatyczny personel – to standardy w hotelowych SPA. Jak wyróżnić się na tle konkurencji i sprawić, że nasz obiekt stanie się najchętniej odwiedzanym miejscem relaksu i wypoczynku? Najważniejsze jest stworzenie oryginalnej propozycji dla hotelowych gości oraz personalizacja zabiegów – podkreślają specjaliści



Z usług hotelowych SPA korzystają ludzie potrzebujący wypocząć i skutecznie zrelaksować się w gronie przyjaciół. Niezmiennie popularnymi zabiegami są więc wszelkiego rodzaju propozycje, których elementem jest masaż w klasycznej formie lub w wydaniu orientalnym. Takie pobyty mają pomóc pozbyć się stresu, umożliwić pozostawienie trosk związanych z codziennością i intensywną pracą zawodową.

Oferta skrojona na miarę

Tym, co pozwoli hotelowi wyróżnić się spośród konkurencji, będą z pewnością innowacyjne rozwiązania. Jak podkreśla Renata Gajek, dyrektor marketingu Physiotherm Polska, oferta hotelowego SPA wcale nie musi być rozbudowana, ale zarówno zabiegi, jak i sprzęt powinny być na wysokim poziomie. Oferta SPA musi być przede wszystkim spójna z miejscem, aby pasowała do specyfiki hotelu. – Ma być na tyle bogata, aby mogła spełnić wymagania poszczególnych klientów, a personel powinien profesjonalnie doradzić i pomóc dobrać właściwy zabieg – wyjaśnia Adrianna Głodowicz, manager SPA hotelu Farmona. – Zwykle goście oczekują kuracji, która odpręży, zrelaksuje i przyniesienie ukojenie. Pytaniem, które nurtuje managerów hotelowych SPA, jest: jak skonstruować ofertę, aby spełnić oczekiwania klientów? Przede wszystkim powinna być spójna z ideą, wokół której buduje się koncepcję całego hotelu. Na tej podstawie lista zabiegów powinna być dopasowana do profilu gościa. – W SPA oczekujemy relaksu dla ciała i duszy, zatem zabiegi oferowane przez takie miejsca w hotelach powinny być po prostu przyjemne – zwraca uwagę Renata Gajek. – Wśród zabiegów nieodmiennie królują masaże i rytuały na ciało, które są najbardziej pożądane przez gości.

Powodzeniem cieszą się również zabiegi z zakresu balneoterapii z wykorzystaniem leczniczych okładów i kąpieli. – Warto wzbogacić program SPA o prozdrowotne zabiegi rozgrzewająco-detoksykacyjne, które sprawią, że korzystający z nich natychmiast poczują przypływ energii, ulgę w bólach kręgosłupa, pozwolą na rozluźnienie mięśni i zrelaksowanie – sugeruje Renata Gajek. – Wśród nich są zarówno rytuały hamman, jak i terapeutyczne sesje wellness w specjalnych niskotemperaturowych kabinach emitujących podczerwień daleką o zakresie IR-C. Są one niezwykle popularne w ośrodkach SPA w Austrii, Niemczech i we Włoszech. Sesje rozgrzewająco-detoksykacyjne w takich kabinach odbywają się, zgodnie z zasadą wellness, w temperaturze termoneutralnej dla człowieka, tj. do 35-37°C. Połączone są również z aromaterapią, koloroterapią światłem LED lub światłoterapią pełnym spektrum światła słonecznego i muzykoterapią. – Mogą one stanowić zarówno element rytuałów SPA, jak i osobny zabieg wellness – tłumaczy Renata Gajek. – Nadają się do zaproponowania właściwie każdemu, z uwzględnieniem seniorów, osób z implantami czy też borykających się z problemem pękających naczynek. Promienniki wypełnione piaskiem wulkanicznym, ogrzewające bezpośrednio obszar pleców, rozgrzewają w bezpiec [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Anna Jabłońska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *