Struktura wynagradzania oraz benefitów w hotelowym SPA

Autor: Anita Bajdalska
Praca w branży SPA & wellness stała się modna, co widać choćby podczas rekrutacji na studia kierunkowe. Kosmetologia, fizjoterapia, wszelkie kierunki na studiach podyplomowych z modułem SPA & wellness w nazwie są coraz bardziej oblegane. Na co mogą liczyć pracownicy obiektów SPA? Jakie stosuje się systemy wynagradzania? Jakie są benefity pozapłacowe? Hotelowe departamenty SPA mają wypracowane własne systemy wynagradzania pracowników, na które składa się kilka elementów. Najważniejsze z nich to płaca zasadnicza i prowizja. Motywacją do pracy są także pozapłacowe gratyfikacje i nagrody. Jak robić to mądrze? Płaca zasadnicza Ważną kwestią dla każdego pracownika, poza wysokością wynagrodzenia, jest forma jego zatrudnienia. Coraz częściej poczucie bezpieczeństwa i stabilizacji, które daje umowa o pracę, ma większe znaczenie od wyższych zarobków, ale otrzymywanych na umowę zlecenie. Najistotniejszym elementem wynagrodzenia i zarazem jego podstawową częścią jest płaca zasadnicza, czyli minimum, na jakie pracownik hotelowego działu SPA & wellness może liczyć, bez względu na wielkość wypracowanego przez niego obrotu. Jej wysokość uzależniona jest od wielu czynników, na które składają się: poziom wykształcenia, staż pracy, dodatkowe kursy i szkolenia zawodowe, znajomość języków obcych i, co najważniejsze, pozycja firmy na rynku oraz jej kondycja finansowa. W hotelowych departamentach SPA najczęściej jest to kwota powyżej najniższej płacy krajowej, która w 2018 r. wynosi 2,1 tys. zł brutto. Powszechną praktyką bywa tu wynagrodzenie rozpoczynające się od 3 tys. zł brutto. Prowzje Drugim, bardzo polecanym składnikiem wynagrodzenia jest prowizja za obroty osiągnięte przez poszczególne osoby w hotelowym SPA. Jest to bardzo ważny, motywujący czynnik, który bezpośrednio wpływa na zaangażowanie pracowników. Wysokość prowizji za zrealizowany obrót netto to kwestia, którą trzeba wypracować samodzielnie w swoim dziale. Na jej procentową wielkość duży wpływ mają czas trwania poszczególnych zabiegów oraz koszty, na które składają się m.in. kosmetyki, materiały pomocnicze oraz urządzenia. W ceny zabiegów wchodzą również takie czynniki, jak wynagrodzenie pracowników brutto z kosztami okołopłacowymi. Chcąc sprawiedliwie dzielić się z pracownikami zyskiem, trzeba więc znać kalkulacje zabiegowe i na ich podstaw [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *