Audyt wewnętrzny w hotelach – recepcja i housekeeping

Autor: Dorota Jakubik
Operacyjny audyt wewnętrzny to sposób na udoskonalenie i ujednolicenie wewnętrznego systemu hotelu, sprawdzenie, czy funkcjonuje on prawidłowo i czy nie dochodzi w nim do nadużyć. Dobrze wykonany audyt pomaga w ograniczeniu potencjalnych strat i minimalizuje ryzyko utraty przychodu. Rolą audytu wewnętrznego jest monitorowanie, weryfikacja i ocena skuteczności procesów zarządzania ryzykiem, kontroli i ładu korporacyjnego. Powinien on wspomagać system kontroli wewnętrznej w hotelu poprzez analizę zachodzących procesów. Audyt operacyjny – badanie wydajności i skuteczności procesów W branży hotelarskiej słowo „audyt” często rozumie się jako wnikliwe sprawdzenie jakości świadczonych usług i produktu przez zewnętrzną firmę. Jej wysłannik pojawia się w roli „tajemniczego gościa” i sprawdza, czy w danym hotelu wszystkie działania są prowadzone według najwyższych standardów, przy okazji sporządzając raport na temat słabych i mocnych stron pracowników. Operacyjny audyt wewnętrzny to badanie wydajności i skuteczności procesów oraz ich efektywności. Celem kontroli jest ocena firmy pod kątem wydajności realizowanych operacji oraz wyłapanie niepoprawnych procesów, które mogą się pojawić i zakłócać sprawne i efektywne działanie obiektu. Audyt ma za zadanie zabezpieczyć przychody firmy i kontrolować koszty. Jest także sposobem na wyłapanie ewentualnych nadużyć ze strony personelu lub niedociągnięć w funkcjonowaniu hotelu. Dzięki konsekwentnemu wprowadzaniu procesów na rzecz poprawy kontroli, hotelarze mogą być pewni, że ryzyko utraty przychodu jest zminimalizowane. Nie ma znaczenia wielkość firmy lub przynależność do sieci. Podstawowe elementy kontroli wewnętrznej to przejaw dbania o własny biznes i warto je wprowadzić w każdym obiekcie. Jest kilka newralgicznych obszarów hotelu, na które należy koniecznie zwrócić uwagę. Są to te miejsca, w których dochodzi do płatności lub rozliczeń: kuchnia, magazyn, restauracja, lobby/snack bar, recepcja, służba pięter (housekeeping) oraz dział księgowości/finansów. Powinny mieć one prawidłową ochronę oraz być objęte dodatkową kontrolą ze strony kierownictwa obiektów. Recepcja i housekeeping to dwa kluczowe i powiązane ze sobą obszary hotelu, na które należy zwrócić szczególną uwagę i objąć zwiększonym nadzorem. Gwarancje płatności Jednym z podstawowych zagrożeń, na jakie może się narazić hotelarz, jest ryzyko związane z brakie [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *