Czystość to pieniądz

Wygoda, komfort oraz czystość to niezbędne minimum, które hotel musi zapewnić swoim gościom. Od tych czynników zależy bowiem „być albo nie być” obiektu oferującego noclegi. Zła opinia spowodowana niedociągnięciami w sprzątaniu czy brakiem higieny może ciągnąć się za hotelem bardzo długo. Dlatego tak ważna jest właściwa organizacja pracy służby pięter, odpowiedni dobór środków czystości oraz przemyślana inwestycja w sprzęt.



Wszystkie trybiki w hotelowej maszynie muszą każdego dnia działać niezawodnie i na pełnych obrotach. Nie ma tu mowy o uchybieniach, niedociągnięciach czy błędach w sprzątaniu, bo te momentalnie wychwyci czujne oko gościa. Chce on mieć pewność, że – niezależnie od tego, ile zapłaci za nocleg – właściwie wydał ciężko zarobione przez siebie pieniądze. Jak więc zorganizować pracę hotelu, aby czystość była jego wizytówką?

Organizacja pracy housekeepingu

Ten hotelowy dział musi działać szybko, skutecznie i wyjątkowo sprawnie. Żeby tak było, niezwykle ważne jest skrupulatne wyznaczenie procedur, określenie procesów, które składają się na regulamin pracy działu, przypisanie obowiązków konkretnym osobom, a także właściwa organizacja jego struktury. Im dokładniej będą sprecyzowane poszczególne czynności, tym łatwiej będzie ich przestrzegać oraz egzekwować wykonanie. Nie warto też oszczędzać czasu na systematyczne szkolenie kadry, bo z pozoru drobny błąd gość błyskawicznie dostrzeże, a może być też czasem kosztowny w skutkach i nieodwracalnie pogarszający jakość pokoju.

Do najczęstszych błędów popełnianych przez niedostatecznie przeszkolony personel można zaliczyć nieumiejętny dobór środków chemicznych i nieprawidłowe ich dozowanie, pomijanie niektórych czynności oraz skupianie się na czyszczeniu tylko podstawowych elementów wyposaż [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Anna Jabłońska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *