Komunikacja a style zarządzania w hotelowym SPA

Autor: Anita Bajdalska
Sposób zarządzania w dużej mierze ma wpływ na komunikację w zespole. W hotelowym SPA przepływ informacji jest zasadniczy dla jego sprawnego funkcjonowania. Od liderów oczekuje się więc nie tylko kompetencji w zarządzaniu, ale także wypracowania metod opartych na zaufaniu i sprawnym realizowaniu założonych celów. Trudno mówić o idealnym stylu kierowania zespołem, bo taki nie istnieje. Sztuką jest natomiast przystosowanie zasad zarządzania do sytuacji, z jaką w danej chwili kadra musi się mierzyć. Na podstawie wielu obserwacji wyodrębniono kilka stylów zarządzania, które mimo upływu czasu i ewaluacji, związanej ze zmieniającymi się warunkami gospodarczymi i społecznymi, ciągle obowiązują. Style zarządzania w literaturze przedmiotu klasyfikowane są jako potencjalne i rzeczywiste. Potencjalny styl zarządzania jest pewnym wyobrażeniem kierującego o tym, w jaki sposób podwładni będą pracować i jak nimi zarządzać. Styl rzeczywisty jest odpowiedzią na realia działalności operacyjnej w hotelowym SPA. Styl autokratyczny Styl ten cechuje samodzielny i nieznoszący sprzeciwu sposób zarządzania. Najczęściej stosują go osoby apodyktyczne, które narzucają innym cele i nie chcą przy tym w żaden sposób zgodzić się na kompromis. Niejako odgórnie wyznaczają zadania dla zespołu i robią to w sposób bardzo szczegółowy. Osoba, którą wyróżnia taki styl zarządzania, jest stanowcza, a kierowanie zespołem sprowadza do wydawania nakazów i zakazów. Komunikacja z nią jest dosyć trudna, ponieważ uważa, że wie ona wszystko najlepiej i oczekuje od podwładnych bezwzględnego posłuszeństwa. Nietrudno się domyślić, że jest to bardzo ciężki dla współpracowników rodzaj managera. Arbitralność podejmowanych przez niego decyzji wiąże się z oczekiwaniem natychmiastowego ich wykonania, bez względu na to, czy inni się z tym zgadzają, czy też nie. W razie niewykonania poleceń, autokratyczny manager często stosuje kary regulaminowe, które natychmiast wprowadza w życie. Dla personelu SPA jest to bardzo trudny styl kierowania. Empatyczni terapeuci są z natury kreatywnymi osobami, lubiącymi współpracować, często mającymi wiele ciekawych pomysłów. Chcą dzielić się uwagami i spostrzeżeniami, aby poprawiać pewne procesy, i robią to w dobrej wierze. Niestety w takim modelu zarządzania nie zawsze udaje [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *