Wyniki roczne polskich hoteli

Autor: Piotr Stawiński
Grupa Kapitałowa Immobile – właściciel sieci Focus Hotels, Korporacja Gospodarcza „efekt” – właściciel dwóch krakowskich hoteli Best Western: Premier i Efekt Express oraz Warimpex – po sprzedaży w ub.r. swoich polskich hoteli obecnie dzierżawca InterContinentala w Warszawie, ogłosiły swoje giełdowe raporty roczne. Podały w nich wyniki obłożenia i informacje o średniorocznych cenach. Focus Hotels: obłożenie – 63,7 proc., średnia cena – 167,9 zł Średnioroczne obłożenie ośmiu hoteli sieci Focus Hotels w 2017 r. wynosiło 67,7 proc. i było niemal identyczne jak w 2016 r., średnia cena wzrosła o ok. 8 proc. ze 155,3 do 167,9 zł, a RevPAR z 98,5 do 106,9 zł – wynika z raportu rocznego Grupy Kapitałowej Immobile. Przychody Focus Hotels wzrosły z 34,3 do 44,4 mln zł. Wzrost ten spowodowany był przede wszystkim dwoma czynnikami: pełnym rokiem działalności hotelu Focus Premium Gdańsk, który został otwarty w czerwcu 2016 r., oraz przejęciem od kwietnia 2017 r. 4-gwiazdkowego obiektu Focus Premium Pod Orłem w Bydgoszczy. Segment hotelarski stanowi 17 proc. w całościowych przychodach GK Immobile, w których dominują przychody z sektora przemysłowego (67 proc.). Celem strategicznym Focus Hotels SA jest konsekwentne powiększanie sieci poprzez pozyskiwanie w skali roku od dwóch do czterech nowych obiektów hotelowych. W obszarze zainteresowania spółki, która posiada obecnie obiekty w Gdańsku, Łodzi, Szczecinie, Bydgoszczy, Chorzowie, Inowrocławiu, a od 2018 r. również w Sopocie, są największe miasta Polski, ale także mniejsze, liczące powyżej 100 tys. mieszkańców, takie jak Rzeszów i Toruń. Najbliższe otwarcia planowane są w Poznaniu (2018), Lublinie (2019) i Warszawie (2020). Równolegle do ekspansji w kraju prowadzone są działania mające na celu zaistnienie sieci na rynkach zagranicznych. Z początkiem września 2017 r. spółka otworzyła w Bukareszcie swoje biuro, którego zadaniem jest rozwój sieci hotelowej w Rumunii poprzez zakup oraz dzierżawę hoteli. Plany Focus Hotels przewidują również zam [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *