Landing page, czyli skuteczny marketing hotelu oparty na treści

Autor: Katarzyna Łyjak, marketing specialist w firmie Profitroom
Oferty specjalne to szczególna pozycja strategii marketingowej hotelu. Są „dobrami szybko rotującymi” – pojawiają się ze szczególnego powodu, mają przynieść oczekiwane rezultaty w krótkim czasie, a więc wymagają szybkich działań. Wielkanoc? Majówka? Długi weekend? Walentynki? Oferty specjalne hotele tworzą z różnych powodów. Aby je dobrze sprzedać, trzeba działać szybko, gdyż szybko się dezaktualizują. Tworzone są więc kampanie sprzedażowe online (AdWords, Facebook), które muszą kierować gości na stronę, na której znajdą odpowiednie informacje. Ale nie na standardową podstronę, lecz na landing page – stronę konkret. Stworzoną po to, aby sprzedawać. Oto sześć prostych wskazówek, jak skonstruować treści na landing page, aby zmaksymalizować jej rentowność. Po pierwsze: landing page, czyli strategia sprzedaży hotelu w pigułce Dobrze stworzony landing page to klucz do sukcesu sprzedaży. Na nic bowiem zdadzą się najlepiej zaplanowane kampanie sprzedażowe w wielu kanałach, chwytliwe slogany i atrakcyjne banery, jeśli doprowadzą użytkownika na stronę, która nie przekona go do oferty. Należy pamiętać, że użytkownicy internetowi są z natury leniwi. Trzeba im wszystko – oferty, uzasadnienia, możliwość dokonania rezerwacji – podać na tacy. Dlatego właśnie landing page powinna być stroną konkretem. Skondensowane treści Sprzedaż ofert specjalnych to sprzedaż szybka, oparta na impulsie. Od razu po wejściu na landing page użytkownik powinien zobaczyć prosty, przejrzysty, skondensowany przekaz: czytelne informacje o istocie oferty oraz o samym hotelu. Jeśli to miejsce przyjazne zwierzętom – powiedzmy to i pokażmy, ale podkreślmy też, że hotel oferuje wszystkim gościom darmowy parking, w obiekcie zaś dostępne jest bezpłatne Wi-Fi. Jeśli gość zdecyduje się TERAZ, otrzyma wino powitalne lub voucher do hotelowego SPA. Chce przyjechać z dziećmi? Oczywiście – młodzi goście do 12. roku życia nocują gratis. Te wabiki zadziałają na pewno, jednak pod tym warunkiem, że użytkownik zobaczy je od razu, gdy wejdzie na stronę. Unique Selling Proposition USP – unikatowa wartość oferty – czyli tak naprawdę elementy, które mają do niej przekonać użytkownika. Warto poświęcić czas na to, aby je dobrze opracować. Zastanówmy się, jakie korzyści daje nasza oferta gościom, dlaczego powinni z niej skorzystać, co może ich przekonać do zakupu. USP dobrze jest zaprezentować jako listę odnośników w prostej, skondensowanej formie, z wyróżnionymi najważniejszym frazami. 8 NAJLEPSZYCH BEZPŁATNYCH BANKÓW ZDJĘĆ DLA HOTELI Odkryj kopalnie inspiracji, znajdź grafiki, które sprzedają emocje. • https://picjumbo.com/ • https://www.splitshire.com/ • https://kaboompics.com/ • https://stocksnap.io/ • https://www.pexels.com/ • https://burst.shopify.com/ • https://pixabay.com/ • https://styledstock.co/ Krótko i treściwie Kampanie dotyczące ofert specjalnych są krótkie, dlatego krótka też będzie żywotność landing page. Treści stworzone specjalnie pod kątem SEO (pozycjonowania organicznego przez wybrane słowa i frazy) nie zdążą tu przynieść korzyści. Przeciwnie – ponieważ gra o sprzedaż będzie rozgrywać się tu i teraz, musi być prosto, krótko i treściwie. To ważne, tym bardziej że dobre opisanie oferty i użycie konkretnych przekazów pozwoli na skierowanie do niej odpowiedniej, skutecznej reklamy AdWords. A im lepiej dopasowane treści reklamowe, tym niższe stawki za kliknięcia, a więc i lepsza rentowność kampanii. Po drugie: wizerunek hotelu, czyli zdjęcia, które sprzedają marzenia Człowiek – istota patrząca To oczywiste, że kupujemy oczami. Obrazy przetwarzamy 60 tys. razy szybciej niż teksty. Mamy zdolność zapamiętywania ponad 2 tys. obrazów z dokładnością co najmniej 90 proc. w ciągu siedmiu dni. I to także wówczas, gdy są prezentowane tylko przez krótki czas. Bardzo szybko też je przetwarzamy – jeden obraz w zaledwie 150 milisekund. Dołączenie do niego dowolnego znaczenia zajmuje nam jeszcze mniej – tylko 100 milisekund. Spośród informacji przesyłanych do mózgu aż 90 proc. to dane wizualne. Wspominając lub przywołując emocje, także myślimy obrazami. Jaki z tego wniosek? Strona internetowa, która sprzedaje marzenia (a więc oferty specjalne), musi przyciągać wzrok zarówno obrazem, jak i kolorystyką, dobranymi tak, aby wzbudzać odpowiednie emocje u użytkowników. Jak dobrać grafikę do oferty Grafiki jednak nie można dobierać na oślep. Ona musi nie tylko być efektowna, ale także pasować do oferty [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *