Lekki produkt wielkiej wagi

Autor: Magdalena Bartłomiejczyk, Berezzino
Wygodny, pozwalający na regenerację sen w miękkiej, świeżej i czystej pościeli, poza czystością i wystrojem hotelowych wnętrz, jest sprawą podstawową. Goście przecież przyjeżdżają do hotelu, aby się wyspać, wypocząć i zregenerować. Jaka więc ma być pościel, aby nocleg wywarł na nich pozytywne wrażenie i na długo pozostał miłym wspomnieniem? Czym różni się pościel hotelowa od domowej? Przede wszystkim jakością i wytrzymałością. Pościel hotelowa ze względu na częstotliwość prania w pralniach przemysłowych musi być bardzo odporna na wysokie temperatury do 95°C. Dlatego też produkowana jest z tkanin o wysokich parametrach technicznych i dodatkowo wzmacniana w procesie szycia specjalnymi nićmi. W odróżnieniu od różnokolorowej pościeli domowej jest przeważnie biała, nie posiada zamków czy guzików, tylko uszyta jest na tradycyjny kilkudziesięciocentymetrowy zakład, co usprawnia proces prania i konserwacji. Odpowiednia gramatura, a przede wszystkim zwartość włókna pościeli hotelowej to złoty środek między trwałością a ekonomią użytkowania. Jaka pościel najlepsza? Często hotelarze stają przed wyborem, z jakiej tkaniny mają być poszewki. Czy wybrać bawełniane czy może bardziej praktyczne – z domieszką materiałów syntetycznych. Jeśli chcemy być dobrym gospodarzem i zależy nam na komforcie naszych gości i ich dobro stawiamy sobie za nadrzędny cel, to odpowiedź jest tylko jedna – 100 proc. bawełna. Tylko ona daje najwyższy komfort spania, zapewnia dobry sen i relaks, a przecież to, co oferuje gościom hotel, to w głównej mierze sen. Jedną z najbardziej ekskluzywnych jest pościel satynowa. Za sprawą specjalnych przędz, splotów i procesów produkcyjnych jej delikatnie błyszcząca powierzchnia, nienaganny wygląd i trwałość to luksus, w jaki zdecydowanie warto zainwestować. Wszelkiego rodzaju domieszki być może są lepsze w procesie prania, mniej się gniotą, są bardziej ekonomiczne w utrzymaniu, jednak nie mają tak wysokiego stopnia chłonności. Wręcz nawet powodują dyskomfort podczas spania, spowodowany nadmiernym poceniem się, co zdecydowanie nie zachęca gości do powrotu. Ważne parametry Kupując pościel, warto zwrócić uwagę na jej gramaturę. Jest ona kluczem zarówno do długiej żywotności poszew, jak i niskich kosztów prania. Minimalna gramatura pościeli nie powinna przekraczać 120 g, a jej maksimum powinno oscylować w granicy 170 g. Niezmiernie ważna jest również gęstość tkaniny, czyli ilość użytych nici na cal. Dobrej jakości pościel hotelowa powinna wytrzymać w użytkowaniu około dwóch lat, tj. między 250 a 300 prań przy założeniu, że hotel posiada trzy zmiany pościeli. W Polsce mamy typowe rozmiary poszew: 140 na 200 cm, 160 na 200 cm, 180 na 200 cm czy 220 na 200 cm, natomiast w przypadku poszewek 50 na 70 oraz 70 na 80 cm. Są to ogólnie przyjęte standardy, dzięki czemu zakup czy uzupełnienie pościeli nie stanowi problemu. Biała czy kolorowa? W przeważającej części pościel hotelowa jest w kolorze białym. Dla wielu gości jest ona symbolem czystości i wysokiej higieny utrzymywanej w całym obiekcie. Kolorowa pościel przede wszystkim kojarzy nam się z domem, zatem w naszej opinii zastosowanie jej dop [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *