Wybieramy telewizor do hotelu

Autor: Opr. Anna Jabłońska
W sprzedaży dostępne są telewizory do użytku domowego i specjalnie przeznaczone dla hoteli. Mają one różne funkcje i parametry. Decydując o zakupie odbiornika TV, warto przede wszystkim pamiętać, że nie będzie on częścią zacisza domowego, lecz odgrywającym ważną rolę elementem biznesowym obiektu. Telewizor w hotelu jest niezbędnym elementem wyposażenia, jak łóżko, telefon czy prysznic. To właśnie on przyczynia się do tego, jakie pierwsze wrażenie zrobi pokój na gościu, który najczęściej po przekroczeniu progu pokoju odruchowo sprawdza telewizję, a w wolnych chwilach szuka w niej rozrywki. Nie ma znaczenia, czy będzie to biznesmen w podróży służbowej czy rodzina z małymi dziećmi na wakacjach. Musi wszystko sprawnie działać. Jaki model wybrać, aby sprostać oczekiwaniom gości? To pytanie zadaliśmy producentom telewizorów przeznaczonych dla hoteli. Przydatne funkcje Decydując się na zakup telewizorów do hotelu, przede wszystkim zwróćmy uwagę na to, czy są one przeznaczone dla tego typu obiektów. Wyposażone są one bowiem w funkcje, których nie mają nawet najlepsze domowe odbiorniki telewizji. – Systemowe telewizory hotelowe wprowadzają klienta w tryb interaktywny – zauważa Bartosz Łączka, reprezentujący markę Ferguson. – Dzięki temu hotel może zindywidualizować przywitanie gościa na ekranie, co skutkuje zwiększeniem więzi z obiektem. Dużą zaletą jest możliwość stałego podglądu aktualnego rachunku, room service czy też szybki check-out z pokoju. – Telewizor w pokoju hotelowym przestaje już pełnić tylko funkcję czysto rozrywkową, a stanowi kanał do komunikacji z personelem hotelowym i dodatkową platformę sprzedaży – zwraca uwagę Michał Bordewicz, manager klientów kluczowych Samsung Electronics Polska. – Inteligentne i interaktywne rozwiązania w pokojach hotelowych, takie jak Smart TV, to wysoki standard, którego coraz częściej oczekują goście w bardziej prestiżowych obiektach. Zmianie ulega też wielkość stosowanych ekranów. Obecnie 40 czy nawet 55 cali nie jest dla nikogo zaskoczeniem w hotelach 4- i 5-gwiazdkowych, a w pokojach o podwyższonym standardzie spotkać możemy telewizory o przekątnej 65 cali. – Bezdyskusyjnie nic poniżej rozwiązania interaktywnego nie może obecnie pretendować do miana nowoczesnego – podkreśla Mariusz Chludziński, kierownik sprzedaży na Polskę Philips Professional Display Solutions. – Tak naprawdę Smart TV to od kilku lat standard w naszych domach, więc w hotelach nie powinien być też wyjątkiem. Otwarta platforma AndroidTV daje możliwość implementacji rozwiązań interaktywnych, zgodnych z wytycznymi zarządzających hotelem i dopasowanych do specyfiki hotelu oraz typu gości (biznes, wypoczynek, rekreacja, SPA , zdrowie). System interaktywny to możliwość dynamicznej promocji usług hotelowych oraz generowanie dodatkowych przychodów z tego tytułu i podniesienie guest experience na wyższy poziom – dodaje. Odbiorniki telewizyjne przeznaczone dla hoteli powinny mieć także opcje ustawienia blokady maksymalnej głośności telewizora, aby nie przeszkadzać nocującym w sąsiednich pokojach podczas oglądania telewizji, blokady niektórych ustawień, opcję płatnych kanałów na życzenie, a nawet zabezpieczenia przed kradzieżą. – Prócz ogólnie znanych podstawowych funkcji użytkowych trybu hotelowego, jak klonowanie US B, blokada menu, kanał/plansza/ portal powitalny, ograniczenie głośności czy zabezpieczenie przeciwkradzieżowe baterii pilota, istotne znaczenie dla inwestora ma profesjonalna gwarancja door to door – wymienia Mariu [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *