Zarządzanie czasem w hotelowym SPA

Dobra organizacja pracy zespołu nie tylko zapewnia sukces z biznesowego punktu widzenia, ale także sprawia, że goście hotelowego SPA oraz pracownicy są usatysfakcjonowani. Ta kompetencja powinna dotyczyć zarówno organizacji pracy zespołu, jak i pracy własnej managera. Jak uniknąć najczęstszych błędów w tej kwestii.



Podstawowym problemem jest nieprawidłowe przygotowanie menu SPA, a dokładniej źle oszacowany czas zabiegów. Wynika to często z faktu kopiowania ofert od dystrybutorów marek kosmetycznych. W przesyłanych materiałach informacyjnych podają oni proponowany czas trwania zabiegów oraz sugerowane ceny za daną usługę. Takie działanie jest niezbędne, ponieważ jeśli ktoś nigdy nie pracował z daną marką kosmetyczną, to na początku nie będzie potrafił sam wyliczyć czasu trwania zabiegów. Niestety, nie każdy dokładanie analizuje rekomendowane czasy. Najczęściej spotykany stereotyp to zabiegi na twarz trwające 60 lub 90 minut, a na ciało 60, 90 lub 120. Praktyk już na pierwszy rzut oka widzi, że w rzeczywistości wygląda to inaczej.

Prawidłowe szacowanie czasu zabiegów

Czas trwania zabiegu musi być zawsze spójny z czasem, jaki został podany w menu SPA. Potrzebny jest więc czas na przygotowanie pomieszczeń do przyjęcia gościa, na samo wykonanie zabiegu, a także posprzątanie po nim. W dobrych hotelowych SPA panuje zasada, że terapeuta po zabiegu odprowadza gościa do recepcji, na co potrzebny jest także określony czas. Jak wygląda to w praktyce? Na przygotowanie zabiegu, w zależności od jego rodzaju, potrzeba 5-10 minut, aby gość wszedł do gabinetu, który jest już gotowy do jego przyjęcia. Trzeba przygotować nie tylko kosmetyki, ale także bieliznę zabiegową, ręczniki, świece, folie, aromaty itd.

Potem musi być wszystko uprzątnięte. Przygotowanie gabinetu do zabiegów na ciało i potem posprzątanie go z reguły zajmuje więcej czasu niż przy zabiegach na twarz. Po masażu klasycznym gabinet posprzątać można w pięć minut, ale po masażu miodem lub czekoladą potrzeba na to już 15-20 minut. Ma to zasadnicze znaczenie podczas projektowania menu SPA. Z doświadczenia wiem, że już na etapie opracowania zab [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Anita Bajdalska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *