CSR w polskich hotelach

Społeczna odpowiedzialność biznesu to duże wyzwanie dla hotelu, wiążące się z precyzyjnym określeniem procedur z tym związanych oraz ich przestrzeganiem. Zapytaliśmy przedstawicieli polskich hoteli, w jaki sposób działa u nich CSR. Gheorghe Marian Cristesc u, prezes Chopin Airport Development CSR, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu, to kompleksowy sposób myślenia o marce i o tym, w jaki sposób wchodzi ona w relację z otoczeniem. Hotele należące do Chopin Airport Development dostrzegają, jak ważne jest zaangażowanie w działania z zakresu CSR, czego dowodem jest chociażby nagroda przyznana ostatnio przez Marriott International hotelowi Courtyard by Marriott Warsaw Airport. Dla nas jest to docenienie zaangażowania kadry kierowniczej, ale także wszystkich pracowników hotelu w zakresie CSR. Courtyard od początku swojego funkcjonowania, czyli od 15 lat, jest bardzo zaangażowany w działalność społeczną, kładzie ogromy nacisk na pomoc słabszym i potrzebującym, na ochronę środowiska oraz na kształcenie młodych kadr. Często inicjatywa działań charytatywnych wychodzi od samych pracowników, co świadczy o ich wielkiej wrażliwości i chęci pomagania innym. Hotel Courtyard by Marriott pomaga m.in. fundacjom dziecięcym, takim jak SOS Wioski Dziecięce, Dziecięca Fantazja czy Integrujące Stowarzyszenie Jeden Świat im. prof. Zbigniewa Religi w Białymstoku. Opiekuje się również domem dziecka w Równem koło Warszawy, wspomaga dom pomocy społecznej na warszawskiej Woli oraz schronisko dla bezdomnych zwierząt „Na Paluchu”. Kładzie również duży nacisk na wychowanie nowych i profesjonalnych kadr hotelarskich, m.in. przez stałą współpracę ze szkołami średnimi zawodowymi, a także Wyższą Szkołą Turystyki i Języków Obcych. Włącza się również do działań na rzecz ochrony środowiska, takich jak „Godzina dla Ziemi” czy zbieranie elektroodpadów. Karolina Celińska, kierownik działu marketingu Qubus Hotel Management W sieci Qubus Hotel co roku działania CSR zaplanowane są w naszej strategii zarządzania, co oznacza m.in. przestrzeganie standardów wewnętrznych, które opracowywaliśmy przez ponad 20 lat funkcjonowania sieci. Przywiązujemy wagę do przestrzegania zasad etycznego biznesu – dotrzymujemy umów i zobowiązań wobec naszych partnerów. Nie stosujemy nieuczciwych praktyk w otoczeniu konkurencyjnym i jesteśmy uczciwi w negocjacjach. Rotacja w branży hotelarskiej jest spora, dlatego zwracamy uwagę na przyjazną politykę personalną. Nasi pracownicy zatrudniani są na umowy o pracę, dodatkowo wprowadziliśmy efektywnościowy system motywacyjny. Pokazuje on pracownikom, które dzia [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *