W Gdańsku otwarty zostanie pierwszy Radisson Hotel w Europie

Miał być hotel Deo Plaza z 354 pokojami, zarządzany przez grupę Dobry Hotel, która prowadzi już 10 obiektów, w tym pięć w Trójmieście. Będzie pierwszy w Europie Radisson Hotel (nie mylić z Radisson Blu) ze 142 pokojami, zarządzany przez Radisson Hospitality. Inwestor kompleksu – Zbigniew Nowak, właściciel Zakładów Mięsnych Nowak – niemal w ostatniej chwili zmienił operatora obiektu powstającego na Wyspie Spichrzów. Hotel ruszyć ma do końca roku, a w połowie przyszłego do użytku oddana ma być druga część inwestycji z apartamentami sprzedawanymi w systemie condo.

To musiało być duże zaskoczenie dla Dobrego Hotelu. Jeszcze w kwietniu firma ogłosiła, że dyrektorem obiektu będzie Piotr Rudziński, kierujący hotelami Różany Gaj w Gdyni i Aqua w Sopocie, których operatorem jest Dobry Hotel. W połowie lipca „Hotelarz” ustalił, że Zbigniew Nowak zdecydował się rozwiązać umowę ze spółką Dobry Hotel i przekazać zarządzanie obiektem sieci Radisson Hotel Group. Kilka dni po wysłaniu przez „Hotelarza” pytań do inwestora i Radissona sieć wydała oficjalny komunikat, w którym Elie Younes, executive vice president & chief development officer w Radisson Hotel Group, stwierdza: – Jest nam niezmiernie miło poinformować o planach uruchomienia pierwszego hotelu marki Radisson w Europie Środkowo-Wschodniej i naszego drugiego obiektu w wyjątkowym mieście Gdańsk.

– Zdecydowaliśmy się powierzyć zarządzanie hotelem firmie, która zapewnia najwyższy poziom usług, w najbardziej prestiżowych lokalizacjach na świecie. Dzięki połączeniu ogromnego potencjału miejsca i doświadczenia operatora, hotel, który powstaje, stanie się rozpoznawalnym centrum konferencyjnym na świecie przyciągającym do Gdańska międzynarodowych przedsiębiorców – stwierdza w komunikacie Zbigniew Nowak. Leszek Mięczkowski, właściciel Dobrego Hotelu, nie chce komentować całej sytuacji.

Zaskoczenie było tym większe, że kilkaset metrów dalej od 2009 r. działa już hotel pod marką Radisson Blu, pozycjonowaną w segmencie upper upscale. Dlatego sieć postanowiła wprowadzić nieobecną dotychczas w Europie, niżej pozycjonowaną w segmencie upscale markę Radisson, pod którą działa ok. 200 hoteli głównie w USA, a także w Ameryce Południowej i regionie Azja Pacyfik (pod marką Radisson Blu działa ok. 400 hoteli głównie w Europie). W kompleksie Deo Plaza oprócz 142-pokojowego hotelu znajdą się także 120-pokojowy aparthotel, w którym pokoje sprzedawane były w systemie condo z gwarancją 6 proc. zwrotu rocznie przez 15 lat, apartamenty na własny użytek, a także centrum konferencyjne o powierzchni 1 tys. m kw. oraz pasaż z kawiarniami, restauracjami i sklepami.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *