Jak zmienia się revenue management

Revenue management, czyli zarządzanie przychodami, przechodzi w ciągu ostatnich lat wiele zmian. Wynikają one zarówno z postępu technologii, jak i z sytuacji w samym hotelarstwie. Czy to sieci, czy hotele niezależne, każdy korzysta z jakichś narzędzi zarządzania przychodami. Co one potrafią i do czego służą?



Rozpoczynamy cykl artykułów, których celem jest przybliżenie inwestorom i hotelarzom podstaw revenue managementu, zrozumienie dzisiejszego wymiaru pracy revenue managera, wymagań, jakie można przed nim stawiać, oraz elementów, bez których w ogóle nie można mówić o zarządzaniu przychodami.

Zaczęło się od linii lotniczych

Zanim revenue management rozwinął się w hotelarstwie, najpierw pojawił się w liniach lotniczych jako yield management. Zaczęło się od tego, że w latach 70., gdy ceny miejsc w samolotach osiągały określony poziom, zaczęto ograniczać dostępność na niektóre godziny lotów – potencjalny pasażer musiał albo zapłacić wartość, jakiej oczekiwał przewoźnik, albo poszukać innego przewoźnika lub środka transportu. Ten moment uznaje się za początek ustanowienia ekonomicznej struktury opłat za loty. Hotele pracują na bardzo podobnym produkcie jak linie lotnicze – codziennie w danym obiekcie (w danym samolocie) jest do [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Michał Cesarz

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *