Po pierwsze gość, po drugie technologia

Każdego dnia jesteśmy świadkami niebywałego postępu technologicznego w wielu dziedzinach życia. Również branża hotelarska korzysta z coraz większej liczby rozwiązań technologicznych zapewniających gościom komfort, ułatwiających funkcjonowanie obiektów i organizację pracy. Często jednak hotelarze zapominają, że nawet najbardziej wyszukane rozwiązania nic nie dadzą, jeśli zabraknie przy nich wyszkolonej obsługi i jej odbiorców.

Odbiorcami technologii mogą być zarówno goście, jak i pracownicy hotelu. Ci pierwsi często nie zdają sobie sprawy, ile systemów napotykają na swojej drodze od rozpoczęcia poszukiwania miejsca noclegu do wymeldowania się. Trzeba jednak pamiętać, że większość ludzi nie wybiera hotelu ze względu na zastosowane w nim rozwiązania technologiczne, bo nie one są kluczem do zadowolenia z pobytu. Mało kto przecież jedzie do hotelu, aby obejrzeć smart TV, zaawansowany BMS do zarządzania budynkiem czy PMS do zarządzania hotelem. Goście korzystają z usług hoteli w zupełnie innym celu i tutaj technologie oraz ich znajomość mogą być bardzo przydatne dla hotelarzy.

Pomocne w bieżącej obsłudze

Niestety właściciele i pracownicy hotelu często nie wiedzą, że istnieją rozwiązania, które pomogłyby im w codziennych bolączkach i problemach. Stała gonitwa za mitycznym „trochę większym zyskiem” i chęć posiadania wszystkiego za darmo przesłaniają obraz wielu ciekawych technologii, które są odpowiedzią na problemy istniejące w hotelarstwie. Od strony operacyjnej istnieją systemy, które pomagają w lokalizowaniu problemów technicznych w budynku i ich naprawie czy też umożliwiają optymalizację pracy personelu sprzątającego, łącznie z szybką zmianą statusu pokoju po jego sprzątnięciu czy sprawdzeniem zawartości minibaru (nie mówiąc już o automatycznych minibarach, rejestrujących wykorzystane produ [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Andrzej Szymczyk, Tink Labs

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *