Skuteczny manager hotelowego SPA

Manager SPA to stanowisko, które wymaga dużej wszechstronności i jednocześnie konsekwencji, aby być skutecznym. Jakie kryteria należy wyznaczyć, aby wybrać kogoś, kto będzie efektywny w wielu dziedzinach zarządzania decydujących o sukcesie hotelowego SPA?




O gości z reguły dba się zawsze i w każdych okolicznościach, natomiast o pracownikach czasami się zapomina. Częstym błędem jest brak właściwej komunikacji pomiędzy kadrą zarządzającą a członkami załogi. Skutkuje to brakiem szybkiego przepływu informacji i uniemożliwia sprawne reagowanie na nieprawidłowości


Efektywny manager SPA musi spełnić oczekiwania, jakie pokłada w nim zarówno inwestor, jak i zespół, którym zarządza. Takie pogodzenie interesów dwóch stron jest codziennością w pracy każdego managera, ale nie oznacza to, że zawsze wszystkim taki mariaż się udaje.

Umiejętność stałej analizy

Manager jest odpowiedzialny za sprawną organizację pracy całego departamentu SPA & wellness w hotelu. W zależności od wielkości obszaru, jaki mu podlega, ma w swojej gestii bardzo wiele elementów decydujących o jakości świadczonych w hotelu usług SPA, w tym wyniki finansowe, będące często piętą achillesową managerów SPA. Do tego trzeba nauczyć się współpracować z zespołem, który będzie realizował postawione przed nim cele. Dla inwestora efektywny manager to taki, który potrafi racjonalnie wykorzystać potencjał SPA, którym zarządza, i osiągać satysfakcjonujące wyniki finansowe. Wydaje się to proste, ale często rodzi się pytanie, co brać pod uwagę i jakie kryteria oceny przyjąć w ocenie managera hotelowego SPA. Nie można jednoznacznie udzielić na nie odpowiedzi, ponieważ każdy obiekt ma inną specyfikę i różne uwarunkowania otoczenia, które będą miały wpływ na jego pracę. Jedno jest pewne – hotelowe SPA musi przekroczyć próg rentowności, a osiągany zysk powinien być liczony na każdego pracownika oraz pomieszczenie zabiegowe. Zysk możliwy jest tylko wówczas, gdy oferta hotelowego SPA jest odpowiednio oszacowana – i to jest jedno z najważniejszych zadań managera. Przykładem może być wybór partnera kosmetycznego, który musi opierać się na kalkulacjach pozwalających dać gwarancję satysfakcjonujących wyników finansowych. Dobrze skonstruowana oferta to t [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Anita Bajdalska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *