Nieprawdziwe informacje w internecie i mediach na temat hotelu

Autor: Joanna Strubel-Kraus
W dzisiejszych czasach internet stał się nieocenionym narzędziem reklamy i marketingu hoteli, ale także stanowi miejsce oceny świadczonych usług. Często przed zarezerwowaniem hotelu klienci sprawdzają, jakie opinie na jego temat mieli inni użytkownicy. Uzyskana w ten sposób wiedza niejednokrotnie przekłada się na decyzję o skorzystaniu bądź nieskorzystaniu z jego usług. Dlatego niezwykle ważne jest dbanie o jak najlepszy, a na pewno prawdziwy wizerunek hotelu w sieci i mediach. Jakie kroki prawne może podjąć właściciel hotel w celu zwalczania nieprawdziwych informacji? Wpierwszej kolejności należy mieć świadomość, że to, co użytkownicy piszą w internecie, nie jest bezkarne, a hotel może przeciwdziałać oczernianiu go. Przestępstwo zniesławienia Przede wszystkim istnieje możliwość złożenia aktu oskarżenia przeciwko osobie naruszającej dobre imię np. podmiotu prowadzącego hotel, domagając się jej ukarania za popełnienie przestępstwa zniesławienia (art. 212 § 1 kodeksu karnego). Należy zauważyć, że przestępstwo to jest ścigane z oskarżenia prywatnego, co oznacza, że ustawodawca możliwość pociągnięcia sprawcy do odpowiedzialności karnej uzależnił od woli pokrzywdzonego, tzn. że osoba, która uważa, że została zniesławiona, musi podjąć samodzielne kroki prawne w celu ukarania sprawcy. Może się zdarzyć, że taki akt oskarżenia zostanie sporządzony przez prokuratora, ale warunkowane jest to jednak stwierdzeniem z jego strony, że wymaga tego interes społeczny. W chwili, gdy do postępowania przystąpi prokurator, sprawa będzie prowadzona z urzędu, ale nie oznacza to, że właściciel hotelu nie może podejmować już żadnych kroków. Wręcz przeciwnie – zniesławiona osoba może brać udział w postępowaniu jako oskarżyciel posiłkowy. Przestępstwo zniesławienia polega na pomówieniu innej osoby, grupy osób, instytucji, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności. Treścią pomówienia będą zazwyczaj rozgł [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *