Marka hotelowego SPA – jak ją stworzyć i utrzymać?

Autor: Anita Bajdalska
Marka to obietnica jakości produktu, jaką składamy potencjalnym klientom. Jest jak reputacja, o którą trzeba stale się troszczyć. Jej zbudowanie to czasochłonny proces, na który składa się wiele elementów. Tak samo w branży hotelarskiej na dobre imię trzeba zapracować. Jeśli hotelowe SPA chce zaistnieć na rynku i cieszyć się zaufaniem gości, także musi aktywnie uczestniczyć w budowaniu solidnej marki hotelu. Hotel na dobrą markę musi solidnie zapracować. Konkurencja na rynku jest bardzo duża i trzeba sporo wysiłku, aby zdobyć zaufanie gości. Silne marki hotelowe pracują na swoją reputację latami, co w bezpośredni sposób przekłada się na ich wartość na rynku, mierzoną wartością dochodów, które generują ze wszystkich sprzedawanych usług. Obiekty niezależne muszą same zbudować swoją markę od podstaw. To wymaga czasu i zaangażowania całego zespołu. SPA, jako integralna część hotelu, powinno aktywnie uczestniczyć w budowaniu silnej marki i identyfikować się z wartościami, jakie on swoim gościom komunikuje. Nowo powstające hotele z tym departamentem powinny już na etapie koncepcji stworzyć strategię marketingową, która będzie wzbudzała zainteresowanie i wpływała na wybory potencjalnych gości hotelu. Warto po kolei zastanowić się, jakie elementy należy wziąć pod uwagę i jakie informacje są nam niezbędne, aby wykreować nową markę hotelowego SPA. Określenie mocnych stron Pierwszym krokiem jest znalezienie tych cech naszych usług (lub bardziej precyzyjnie – ich dobrych stron), które będą stanowiły wyróżnik marki zarówno na rynku lokalnym, jak i globalnym, w zależności od tego, do kogo będziemy kierować ofertę hotelowego SPA. Proponuję znaleźć maksymalnie pięć zalet, które będą stanowiły o wartości tego departamentu w hotelu i uszeregować je według ważności. W obiektach już funkcjonujących można pokusić się o analizę opinii gości, którzy w bezstronny sposób potrafią bardzo trafnie określić te elementy, które są jego największym atutem. Przyjrzenie się konkurencji Kolejnym elementem niezbędnym podczas budowania nowej marki hotelowego SPA jest zbadanie otoczenia. W tym celu należy znaleźć odpowiedzi na pytanie, z kim i w jakim obszarze będziemy konkurować o gościa w hotelu, w tym także w departamencie SPA. Pomocna będzie lista hoteli mających takie usługi, a niekiedy nawet obiektów day spa, które nasi goście mogą brać pod uwagę, decydując się na zrobienie rezerwacji na zabiegi. Grupa docelowa Wyodrębnienie grupy docelowej, która będzie najchętniej odwiedzała nasz hotel, w tym również SPA, nie jest łatwe. Jednak bez tego się nie obejdzie podczas budowania marki. Inne pr [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *