Sieć IHG zrezygnuje z plastikowych słomek do końca 2019 roku

Sieć IHG z blisko 5,5 tys. hoteli w ponad 100 krajach poinformowała, że do końca 2019 r., w ramach minimalizowania ilości odpadów, wprowadza plan, który ma na celu wyeliminowanie jednorazowych plastikowych słomek. Średnio w hotelach IHG zużywanych jest ich ok.  50 mln rocznie. Zastąpione zostaną ich biodegradowalną alternatywą.


Inicjatywa ta jest częścią szerzej zakrojonych wysiłków IHG na rzecz ograniczenia ilości odpadów w hotelach oraz długoterminowego zobowiązania do zarządzania swoją działalnością w sposób odpowiedzialny, wspierający Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ. W różnych regionach prowadzone są liczne działania w tym obszarze:

- zawarto porozumienie z Clean the World w Ameryce Północnej i Południowej oraz Soap for Hope w Azji, gdzie niemal 450 hoteli marki IHG zgromadziło 200 tys.  kg mydła przeznaczonego do wyrzucenia. Zamiast trafić na wysypisko, mydło zostało poddane recyklingowi i wyprodukowano z niego niemal trzy miliony nowych kostek, które zostaną rozprowadzone wśród najbardziej potrzebujących społeczności.

- plastikowe słomki zniknęły już z blisko 1000 hoteli IHG w regionie Europy, Bliskiego Wschodu, Azji i Afryki (EMEAA). Wprowadzane są też kosmetyki hotelowe w większych opakowaniach w kilku hotelowych markach w Ameryce Północnej i Południowej. Holiday Inn Express, Staybridge Suites oraz Candlewood Suites coraz szerzej stosują dozowniki o większych pojemnościach. Marki hoteli EVEN oraz avid od samego początku stosują opakowania kosmetyków w dużych rozmiarach, a hotele i restauracje Kimpton zaczęły je wprowadzać w zeszłym roku.

- zrównoważony rozwój był ważnym elementem naszego podejścia przy wprowadzaniu nowej marki premium, voco hotels. Ograniczana jest ilość jednorazowych przedmiotów z plastiku poprzez odejście od miniaturowych kosmetyków hotelowych i współpracę z odpowiednimi dostawcami, którzy pomogą utrzymać poczucie jakości.

Jak deklaruje IHG:Jako globalna sieć każdego dnia stykamy się z milionami ludzi.To nakłada na nas odpowiedzialność za ochronę środowiska oraz daje nam możliwość realnego wpływu na nią. W ramach miesiąca Giving for Good, który odbył się we wrześniu, wielu spośród naszych kolegów na całym świecie podjęło własne inicjatywy na rzecz ograniczenia ilości odpadów, podnoszenia świadomości, sprzątania w swoich społecznościach oraz oszczędzania energii”.

Niedawno po raz drugi z rzędu sieć IHG otrzymała tytuł lidera grupy branżowej Dow Jones Sustainability Index, z najwyższą oceną w swojej grupie w ramach Corporate Sustainability Assessment przeprowadzonej przez RobecoSam.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *