Aby skłonić ludzi do określonego zachowania, lepiej posłużyć się przykładem innych niż wysuwać argumenty ekologiczne. Amerykańscy naukowcy z uniwersytetów w Chicago i Arizonie sprawdzali, co motywuje gości, aby w czasie pobytu w hotelu wycierali się jednym ręcznikiem. Jedna z sieci hotelowych w USA wprowadziła program zachęcający klientów do używania mniejszej liczby ręczników, które następnie trzeba było prać. A to z kolei prowadziło do produkcji zanieczyszczeń oraz zużywania wody i energii elektrycznej. Naukowcy badali, jak klienci hoteli reagują na tabliczki z informacjami zachęcającymi do wzięcia udziału w programie. Okazało się, że tylko 35,1 proc. gości zareagowało na tabliczkę z napisem "Pomóż chronić środowisko". Gdy jednak w pokoju pojawiła się informacja, że inni goście hotelowi chronią środowisko przez mniejsze zużycie ręczników, aż 44,1 proc. klientów przyłączyło się do akcji.
Źródło: POLSKA (2008-08-25) str.: 9
Dodaj komentarz