Ręcznikowy dobry przykład

Aby skłonić ludzi do określonego zacho­wania, lepiej posłużyć się przykładem innych niż wysu­wać argumenty ekologiczne. Amerykańscy naukowcy z uniwersytetów w Chicago i Arizonie sprawdzali, co motywuje gości, aby w czasie pobytu w hotelu wycierali się jednym ręcznikiem. Jedna z sieci hotelowych w USA wprowadziła program zachęcający klientów do uży­wania mniejszej liczby ręcz­ników, które następnie trzeba było prać. A to z kolei prowadziło do produkcji zanie­czyszczeń oraz zużywania wody i energii elektrycznej. Naukowcy badali, jak klienci hoteli reagują na tabliczki z informacjami zachęcający­mi do wzięcia udziału w pro­gramie. Okazało się, że tylko 35,1 proc. gości zareagowało na tabliczkę z napisem "Pomóż chronić środowisko". Gdy jednak w pokoju pojawi­ła się informacja, że inni goś­cie hotelowi chronią środo­wisko przez mniejsze zużycie ręczników, aż 44,1 proc. klien­tów przyłączyło się do akcji.

Źródło: POLSKA (2008-08-25) str.: 9

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *