Łóżko to podstawa

Choćby hotel miał w ofercie najbardziej wyszukane atrakcje, najlepsze menu, najnowocześniejsze SPA i był wyposażony w technologie, które spełniają wszystkie życzenia gości, to i tak zawsze najważniejsze w nim będzie łóżko. Im wygodniejsze, tym większa szansa na finansowy sukces hotelu, który będzie przyciągał gości.



Łóżko jest głównym elementem wyposażenia, które czyni obiekt hotelem. Ma gwarantować spokojny, zdrowy, komfortowy wypoczynek podczas snu. Sypialnia hotelowa ma być dla gości enklawą po ciężkiej podróży, w której znajdą wygodną przestrzeń. W tej kwestii nie może być kompromisów. Tak samo jak w kwestii jego szerokości i długości. Określa je jasno rozporządzenie kategoryzacyjne „w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie”: łóżko jednoosobowe musi mieć wymiary minimum 90 x 200 cm, a dwuosobowe 140 x 200 cm, choć dla wygody gości powinno mieć co najmniej 180 cm. Jednak nie tylko wymiary łóżka mają znaczenie, ale również konstrukcja i użyte w nim materiały. Jego podstawa musi być stabilna i trwała, a jednocześnie wyposażona w odpowiedni stelaż. Niewłaściwie dobrany wpływa na komfort snu, ale też powoduje deformowanie się materaca.

Ten z kolei musi być wygodny i trwały. Coraz częściej łóżko w hotelu jest wyposażone w ogromny, tapicerowany zagłówek, który zapewnia wygodę podczas siedzenia, ale też chroni ścianę. Projektanci prześcigają się w projektowaniu go, bo od jego wyglądu w dużej mierze zależy ogólne wrażenie estetyczne nie tylko łóżka, ale całego pokoju hotelowego. Jednak warto pamiętać, że nie wygląd jest tu najistotniejszy, ale przede wszystkim wygoda gościa.

Wydatek na lata

Łóżko w wyposażeniu pokoju to wydatek średnio 1 tys.–1,4 tys. zł, czyli w 100-pokojowym hotelu ze średniego segmentu to inwestycja minimum 100 tys. zł. Im stabilniejsze, tym większa pewność, że nie będzie trzeba go wymieniać, czy co chwilę naprawiać, a goście będą po spędzeniu w nim nocy zrelaksowani. Dodaje ono także rangi hotelowi. Oczywiście za najprostszy zestaw, składający się z materaca i stelaża można zapłacić ok 300-400 zł, ale wtedy gość ma do czynienia ze standardem budżetowym, a obiekt z założenia nie nastawia się na za zaoferowanie wygodnego noclegu, tylko dachu nad głową. Jeśli hotelarzowi zależy na czymś bardziej solidnym, musi przygotować się na inwestycję rozpoczynającą się od ok. 1 tys. złotych, a za łózko, które będzie gwarantowało wy [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Anna Jabłońska. „Hotelarz”

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *